Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst, wil eind dit jaar 20 miljoen euro aan groeifinanciering ophalen. De gesprekken daarvoor worden na de zomer opgestart, zegt ceo en medeoprichter Thomas Bunnik.
Bunnik heeft er vertrouwen in dat het lukt en wijst erop dat Whoppah in oktober vorig jaar ‘ondanks moeilijke marktomstandigheden’ in dertig dagen tijd 5,6 miljoen wist binnen te slepen. “We appeleren aan een behoefte die er bij iedereen is om verduurzaming van de maatschappij verder te stimuleren. We spelen in op een trend die iedereen begrijpt en vullen een gat in de markt.”
Het in 2019 opgerichte Whoppah groeit volgens Bunnik snel. De omzet kwam vorig jaar op 20 miljoen euro uit, een groei van 316 procent ten opzichte van het jaar ervoor. In oktober startte de voormalige RetailRookie in Duitsland. In drie maanden tijd werd daar voor 500.000 euro verkocht, meldt Bunnik.
Voor dit jaar mikt Whoppah op een omzet van een miljoen per week. In de tweede helft van het jaar verwacht Bunnik met de marktplaats de stap naar ItaliĆ« en Frankrijk te zetten. “De komende maanden ligt de focus op het accelereren van de groei in Vlaanderen, Nederland en Duitsland.”