Marktdata.nl heeft een uitvoerige analyse uitgevoerd van de online oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot verlichting. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in de nu verschenen Verlichting Trendmonitor 2021. De Verlichting Trendmonitor 2021 biedt u inzicht in de online oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot verlichting. Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2017 t/m 2020) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van verlichting? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten verlichting wordt er gezocht?
In de analyse is tevens het zoekvolume naar merken en winkelformules in kaart gebracht. De ontwikkelingen en trends worden zowel over de periode 2017-2019 inzichtelijk gemaakt als ook specifiek in het jaar 2020, sinds het uitbreken van de corona pandemie. Het onderzoeksrapport telt 34 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd.
Bent u actief in de verlichtingsbranche of bent u op een andere wijze gerelateerd aan verlichting en/of armaturen dan is het onderzoeksrapport zeker interessant voor u. Meer informatie over de Verlichting Trendmonitor 2021 vindt u op www.marktdata.nl. Van Es Marketing Services is een gerenommeerd onderzoeksbureau en is gespecialiseerd in brancheonderzoeken op het gebied van inkoopgedrag en marktontwikkelingen.