Trendhopper bestaat 35 jaar en dat is voor de formule reden om feest te vieren samen met de klanten. De komende tijd worden verschillende acties gehouden, er wordt gestart met cadeaukaarten bij de aankoop van een aantal banken en een nieuwe collectie waarbij ruimte is voor de ‘botanical’ en ‘animal’ trend.
Trendhopper ging van start in 1982 toen zes meubeldetaillisten de handen ineen sloegen en allemaal een shop-in-shop begonnen onder de naam Trendhopper. Het assortiment was afgestemd op mensen die oog hebben voor jong, actueel en trendy wonen. Wie goed rekent komt dus anno 2019 inderdaad uit op 37 jaar in plaats van 35.
Tien jaar later in 1992 wordt de formule strakgetrokken en wordt de inkoop centraal gestuurd. Tot die tijd was iedere vestiging zelf verantwoordelijk voor reclame en inkoop, waardoor het productaanbod binnen de formule weinig uniform was.
Trendhopper is een franchiseformule en sinds 2012 aangesloten bij Interieur Partner Ring / VME Nederland BV. Het accent blijft liggen op nieuwe woontrends.