In de nacht van 9 op 10 juli is Theo Eichholtz, de grondlegger van het gelijknamige bedrijf, na een ziekte overleden. Het bedrijf is bedroefd, maar ook dankbaar en trots voor wat Theo heeft bereikt met het bedrijf.
“Het is moeilijk voor te stellen dat Theo zijn gevecht heeft moeten opgeven. Theo vocht met een enorme wilskracht. Voor Theo was het bedrijf een verlengstuk van zijn familie. Theo was een ondernemer met hart en ziel, een visionair. En een createur van indrukwekkende collecties”, zo stelt het bedrijf op de speciale herdenkingspagina van de website van Eichholtz.
“Theo starte zijn bedrijf in 1992 met het bijeenbrengen van antieke meubelen uit Azië. Hij breidde vervolgens zijn collecties uit met vintage meubelstukken en met zijn eigen ontwerpen, met een onderscheidende, luxueuze en iconische Eichholtz signatuur. Eichholtz levert inmiddels collecties aan gespecialiseerde retailers en interior designers in meer dan 100 landen.”
“We bleven in nauw contact met Theo, ook tijdens de periode van zijn ziekte. Tot aan de laatste dagen. Over zijn behandeling en over zijn focus op zijn familie. Over de collectie ook, en over nieuwe designs en ideeën. En over onze plannen voor de toekomst. Theo keek (voor)uit naar de toekomst van Eichholtz. Zijn overlijden laat een groot gat achter. Maar zijn nalatenschap van kennis en expertise is net zo omvangrijk. Hij selecteerde en trainde jaren geleden al persoonlijk zijn opvolging binnen het bedrijf, ons creatieve team onder leiding van Edwin van der Gun. Dit maakte hem trots en gaf hem veel vertrouwen.”
“Nog onlangs noemde Theo zijn Eichholtz een ‘zelfverzekerd bedrijf met een ijzersterke formule en een enorm groeipotentieel.’ Wij delen dat vertrouwen met Theo. Zijn verlies maakt ons alleen maar nog meer vastbesloten om onze gemeenschappelijke visie te realiseren. Onze liefde en ondersteuning gaan uit naar zijn vrouw en dochter, naar zijn familie, vrienden en andere geliefden. We gaan door in jouw naam.”
“Namens het gehele Eichholtz team: Michiel Herkemij, Chief Executive Officer, Ruben Alebregtse, Chief Financial Officer en Edwin van der Gun, Chief Creative Officer.”
De uitgever en de redactie van Interior Business Magazine condoleren de nabestaanden van Theo, de directie en de medewerkers van het bedrijf en wensen hen veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies. Uitgever Richard van der Hak: “Wat een bijzondere man was Theo. Een en al klasse. Wat was ik trots dat hij met ons magazine in de hand voor onze fotograaf poseerde in Parijs. En wat had iedereen een bewondering voor hem.”
Er is een condoleancepagina aangemaakt voor het achterlaten van een laatste groet: www.eichholtz.com/in-loving-memory-theo-eichholtz