De 60e editie van de Salone del Mobile heeft meer dan 262.000 bezoekers getrokken en dat verrast de organisatie in haar semi-bescheidenheid. Want tegelijkertijd zegt men in Milaan: maar wat wil je, met zoveel kwaliteit in huis!
De beurs en de stad zijn weer opgeleefd met dit succes, zo zegt de beursorganisatie. Feit is dat deze editie door zowel deelnemers als bezoekers ervaren is als een zeer positieve (en een zeer warme) nadat men elkaar een paar jaar niet heeft kunnen zien en niet gezien kon worden in de hoofdstad van Lombardije. Voor deze editie waren er 2.175 merken aanwezig waarvan 27 procent van buiten de Italiaanse grenzen. Met 600 jonge designers en 262.608 bezoekers uit 173 landen was het weer een jeugdige en internationale Salone. Vreemd genoeg duikt dat exacte getal van 173 landen wel vaker op in slotberichten van beurzen (er zijn er overigens 195). In vergelijking met 2019, de laatste keer voor de pandemie, waren er 42.000 bezoekers minder in zes dagen: inderdaad, geen Russen en Chinezen deze keer.
Maria Porro, President van de Salone del Mobile, is tevreden: “Dit was meer dan we hadden verwacht en gehoopt. Dit resultaat bevestigt dat we nog steeds een goede naam hebben en het is de beloning voor maanden keihard werken door iedereen in de organisatie en door de deelnemers, zowel de bedrijven als de designers. We zijn ook dankbaar voor de bezoekers die ons digitaal bezocht hebben en zien deze 60e editie als een nieuw vertrekpunt voor nog meer succes voor de beurs en de stad Milaan.”