Tower Living is succesvol dankzij nieuwe en onderscheidende collecties

VEEL ENTHOUSIASTE REACTIES

“EEN HUISSHOW BETEKENT VOOR ONS OOK DE DIALOOG MET DE KLANTEN AANGAAN, HET VERDIEPEN VAN HET CONTACT.”

 

“Het is een goede huisshow met mooie afspraken”, zo vat Remko Weijers, commercieel manager van Tower Living, het afgelopen evenement (september ’24, red) samen. “We hebben de afgelopen weken vele mooie showroomorders mogen ontvangen.” Het bedrijf uit Nijmegen (Oosterhout) weet ieder jaar weer de showroom van twee verdiepingen met de diverse stijlkamers en een opvallend podium om te toveren tot een inspirerende omgeving voor de bezoekers. “Maar ook wij als medewerkers vinden het gaaf en zijn ontzettend trots op wat er uiteindelijk wordt getoond.”

Alles wordt op elkaar afgestemd

 

Het kost al met al maand om de grote showroom van 2.500 vierkante meter om te bouwen, inclusief schilderwerk van de wanden: “Ik denk dat hier inmiddels zoveel lagen verf op zitten dat we bijna extra lange schroeven nodig hebben om spiegels en decoratie op te hangen”, zo glimlacht Remko. Tower Living heeft weer veel om te laten zien deze keer, een aantal blikvangers zijn bij elkaar geplaatst op het podium halverwege de trap naar de bovenverdieping. Hier staan bijvoorbeeld nieuwe banken, tafels en bijzettafels met keramische bladen, in originele, organische vormen en zwarte dressoirs met een opvallend reliëf in de deuren. “We hebben er enthousiaste reacties op gekregen. Als leverancier moet je blijven vernieuwen, je stelt een voorbeeld en biedt inspiratie aan klanten. Zij verwachten dit ook van ons.”

 

“JAN EN ZIJN TEAM WETEN HEEL GOED WIE ONZE KLANTEN ZIJN,WAT DE PRIJSRANGE IS WAARBINNEN ONZE KLANTEN OPEREREN EN ONTWERPEN MODELLEN DIE DAAR GOED OP AANSLUITEN.”

 

UITBREIDING

Bestaande programma’s zijn uitgebreid met onder andere salontafels. Remko: “Dit is op verzoek van onze klanten. We luisteren altijd goed naar de markt en passen programma’s daarop aan. Deze salontafels zijn een mooie toevoeging. Een huisshow betekent voor ons ook de dialoog met de klanten aangaan, het verdiepen van het contact: wat kunnen we verbeteren en wat kunnen we doen om ons aanbod nog completer te maken?” Deze editie heeft zoveel aanmeldingen dat er ook voor de rest van de week afspraken zijn gemaakt voor bezoeken. “Er is echt veel belangstelling voor de nieuwe items.

We merken wel dat klanten zich minder snel laten vastleggen voor een afspraak, ze komen liever spontaan wanneer het hen uitkomt dus soms leidt dat tot verrassend veel bezoekers tegelijk. Geen probleem, want dan springen de collega’s van kantoor gewoon bij.” Dit past geheel in de teamgeest binnen het bedrijf, een cultuur die door Jan Merkus is ingevoerd. “Er is inderdaad een grote onderlinge hulpbereidheid, we doen het samen. Dit geldt ook voor onze hechte samenwerking met de klanten: samen proberen we consumenten altijd weer te verleiden om onze meubelen te blijven kopen.”

 

Opvallend gemodelleerde poot

 

ENTHOUSIAST

Jan loopt rond in de showroom, springt bij en is zichtbaar opgelucht met het grote aantal bezoekers, de positieve reacties en de koopbereidheid bij velen. Jan: “Iedereen is enthousiast over de nieuwe collectie, ook intern. Het is altijd maar weer afwachten of het aanslaat. Er is altijd een gezonde spanning aanwezig voor iedere huisshow en achteraf blijkt dat helemaal niet te hoeven.” Hij is met een team nog steeds verantwoordelijk voor alle ontwerpen en koopt in. Remko: “Dat past heel goed bij hem, hij reist graag en kent de fabrieken en de mensen daar op zijn broekzak.

 “Hij wijst op een nieuw tafelconcept met verschillende bladvormen en in diverse maten met een houten blad waarop een kunststof coating ter bescherming is aangebracht: “Ook weer uit de koker van Jan en zijn team. Ik vind het knap dat zij iedere keer weer nieuwe variaties weten te verzinnen. Ze weten heel goed wie onze klanten zijn, wat de prijsrange is waarbinnen onze klanten opereren en ontwerpen modellen die daar goed op aansluiten.” De band met de klanten is zo hecht dat tijdens de extreme prijsverhogingen voor Aziatisch containertransport gedurende dit jaar niet zijn doorberekend aan de klanten: “Ik zeg wel eerlijk dat het niet veel langer had moeten duren anders hadden we wel iets moeten doorberekenen. Maar we hebben het gelukkig niet hoeven doen.” Het bedrijf heeft inmiddels ook vele inspanningen verricht om vanaf eind december de supply chain volledig in beeld te krijgen en deze informatie te kunnen delen in het kader van de EUDR-regelgeving vanuit Brussel. “We willen als bedrijf zoveel mogelijk maatschappelijk verantwoord en duurzaam produceren en verkopen. Daar past volledige transparantie van de supply chain bij die we dan ook gaan communiceren naar de klanten.”

 

Mooie details van hout

 

WOW-EFFECT

Zowel bij de entree als bij het van boven naar beneden kijken is Remko nog steeds onder de indruk van de showroom: “We hebben dat als groothandel gewoon goed voor elkaar. Dat wow-effect wat ik nog steeds ervaar moeten de bezoekers ook ervaren als ze hier binnenstappen, met name het podium is een echte eyecatcher. Tijdens deze editie van de huisshow is dit opnieuw zo gebeurd, we krijgen veel complimenten over de aankleding.” Tower Living heeft nu een eigen stylist in vaste dienst voor het ontwerp van de showroom en de stijlkamers. “Deze hebben inmiddels nog meer een inspirerende functie gekregen voor onze klanten.”

Hij wijst op een aantal kamers met een collectie die naar Nederlandse smaak minder actueel oogt: “We zijn behoorlijk actief op de Duitse markt met een eigen verkoopkantoor daar en daar is men zeer enthousiast over onze programma’s. De Hotel Chique collectie is uitgebreid met een eettafel (in de stijlkamer in het zwart uitgevoerd) en bijpassende houten dressoirs die naadloos passen in de bestaande collectie: “We doen het goed of we doen het niet, dat is hier de stelregel. Er zijn deze keer echt veel nieuwe modellen, bijvoorbeeld in eetkamerstoelen, en er is voor iedere klant wel iets binnen zijn stijl en budget.”

 

Hotel chic

 

DE BASIS VERBREDEN

Als voorraadhoudende groothandel is Tower Living in de ogen van Remko een flexibel bedrijf dat eenvoudig mee kan bewegen met de ontwikkelingen in en wensen vanuit de markt. We zijn er voor alle klanten, groot en klein. Ik heb vertrouwen in de komende tijd gekregen door deze huisshow. We kijken niet echt naar anderen in de markt en varen onze eigen koers. We kijken liever naar waar nog mogelijkheden liggen en wat we eventueel nog kunnen verbeteren.” Het bedrijf is ook actief op de projectmarkt: “Dat behoort tot de activiteiten van Jan. We zien nog veel mogelijkheden voor B2B leveren aan de horeca, onze collectie leent zich daar goed voor.”

Wat de volgende stap is: eerst de collectie weer helemaal laten aansluiten bij de tijd van nu, collecties wisselen gewoon snel. Vanuit deze basis het aanbod verbreden naar de wensen van de markt. “Anders verliezen we onze focus. Wat je nu hier ziet is wat we in korte tijd hebben gerealiseerd en het is een goede start van het najaar. Deze richting smaakt naar meer maar we willen dus stapje voor stapje gecontroleerd groeien met het bedrijf. Dat kan alleen wanneer we kwaliteit en levering kunnen blijven waarborgen.” Dat we op het goede spoor zitten bewijzen de reacties en de orders.” Jan loopt voorbij en zegt tot slot: “En voor de klanten die hier niet zijn geweest: we gaan nog winkels bezoeken met onze showwagen. Niemand ontsnapt aan onze aandacht, haha!”

“WE ZIEN NOG VEEL MOGELIJKHEDEN VOOR B2B LEVEREN AAN DE HORECA, ONZE COLLECTIE LEENT ZICH DAAR GOED VOOR.”

 

 

Copyright
© 2024 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Interior Business magazine, editie oktober/achtste jaargang. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding