Online platform Naduvi heeft een financiering van ruim een miljoen euro binnengehaald voor de groei van het platform. Ruim 100 merken bieden via Naduvi hun producten aan voor outlet prijzen. Naduvi is genomineerd voor de categorie Beste Starter voor de Shopping Awards 2020.
NADUVI is bedacht door Itai Gross (38). Eerder was hij onder andere co-CEO van interieur-webshop Westwing voor de Benelux. “Home & living merken hebben door de snel wisselende collecties vaak nog hele mooie producten op voorraad als de volgende collectie zich alweer aandient. Op NADUVI bieden we een zorgvuldig geselecteerd, maar breed scala aan merken en artikelen uit eerdere collecties aan in een stijlvolle online winkelomgeving. Zo kan iedereen inspiratie opdoen om tegen kortingen tot wel 80% hun huis in te richten.” “We kennen allemaal de sale die twee keer per jaar is – bij NADUVI is er het hele jaar door sale. Dat komt nog meer van pas in een periode waarin wat meer op de portemonnee gelet moet worden.”
Doordat merken via NADUVI de artikelen direct aan hun klant verkopen en versturen, is er een schakel minder in de logistieke keten. “Dit bespaart niet alleen kosten, het zorgt er ook voor dat reeds geproduceerde voorraad alsnog een mooie bestemming krijgt. NADUVI geeft daarmee ruimte aan merken als Eichholtz, Riverdale, Riviera Maison en Zuiver om onverkochte voorraad van hoge kwaliteit te verkopen”, aldus Gross.
In Nederland is de start veelbelovend. Ruim 100 merken hebben zich al aangesloten en er is een toenemende vraag bij consumenten naar de aangeboden producten. Het ondernemersfund Slingshot Ventures, maar ook investeerders Patrick Kerssemakers (Fonq), Ralph Cohen (IceMobile) en Gennie Freen (Scoupy) hebben zich achter Gross geschaard. Tom Kist, oprichter en managing partner bij Slingshot Ventures: “Wij zien in Itai een ondernemer die met zijn ruime ervaring en grote kennis van de branche, op de juiste manier inspeelt op deze potentieel grote vraag uit de markt.”