De nieuwste editie van vakblad Vloeren Business Magazine/Parketblad, een van de zustervakbladen van Interior Business Magazine is afgelopen week verschenen en biedt een brede selectie van artikelen, achtergrondverhalen en columns voor professionals in de vloerenbranche. Deze speciale, extra dikke editie markeert een nieuwe fase: de integratie van Het Parketblad in Vloeren Business Magazine. In het voorwoord schrijft Reinold Vugs in zijn laatste bijdrage als hoofdredacteur van Het Parketblad: “Een frisse start en een combinatie van expertise die sterker is dan ooit.” Hij blikt terug op drie decennia betrokkenheid bij de sector. Reinld blijft, net als redacteur Dirk Bosman, met redactionele bijdragen nauw betrokken bij het vakblad.
In deze editie leest u een uitgebreide reportage over de renovatie van de vloeren in Tivoli Utrecht en Kasteel Ruurlo. “De duurzame keuzes en authentieke uitstraling maken deze projecten echt bijzonder,” aldus Wilbert Tomesen, eigenaar van Tomesen Parket & Design. Daarnaast wordt stilgestaan bij het jubileum van Van Son Vloeren in Hellevoetsluis, dat 25 jaar bestaat. Eigenaar Erik van Son benadrukt: “Inzet staat voor omzet.” Het artikel geeft een inspirerend beeld van creatief ondernemerschap in een uitdagende markt. In de rubriek vakmensen portretteren we Gerben ter Haar (33), woonachtig in het Noord-Brabantse kerkdorp Sint Willebrord. Hij werkt zal o’n elf jaar als parketteur. Sinds 2020 doet hij dat op een bevlogen wijze als een zelfstandige onder de naam Haarfijn Hout.
In een ander artikel wordt een vergelijking tussen olie en lak als afwerking voor parketvloeren besproken, met deskundige inzichten van Toon van Westerhoven van RIGO Verffabriek. Tegelijkertijd bieden verschillende columns stof tot nadenken. Manuel Naaijen reflecteert op wat vakmanschap uniek maakt in de vloerenbranche, Theo van Elk bespreekt de rol van kunstmatige intelligentie en technologie voor woninginrichting, Benno Broen heeft het over zelfreflectie in de vloerenmarkt en Ruud Stam brengt met humor de uitdagingen van het werven van nieuw personeel in beeld.
Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in deze editie. Artikelen over innovatieve recyclingoplossingen van UZIN UTZ en INTR., en een nieuwe duurzame collectie van Object Carpet, tonen aan hoe de branche zich aanpast aan milieubewuste eisen.
2024 zit er alweer bijna op. De redactie belde deze keer drie parketteurs en ze kregen de vraag voorgeschoteld hoe ze op dit jaar terugkijken. Daarnaast vroegen wij de deelnemers naar hun verwachtingen voor 2025.
Ingmar van der Hoek bezocht de workshop van het Gilde op het ROC Midden Nederland in Nieuwegein waarbij het meten van de relatieve luchtvochtigheid (RLV), wettelijke bepalingen voor zelfstandigen (waaronder de wet DBA) en het zo snel mogelijk herkennen of voorkomen van klachten (waarbij kennis van zwevende dekvloeren, afgekort tot FLO, en vloerverwarming, afgekort HEA tot de basiskennis behoort) aan bod kwamen. Ondernemen als zelfstandige parketteur is al lastig in deze tijd, maar vanaf nu beter documenteren is een must. In deze editie lees je een uitgebreide reportage over de workshop.
Bent u benieuwd naar deze uitgave? Neem contact op of neem snel een abonnement, mail hiervoor naar linda@businesscontentmedia.nl
Heeft u interesse in de verschijningsdata van 2025? Wenst u de 2025 mediakaart te ontvangen? Neem dan contact op met onze media adviseurs van Mooijman Marketing Services: Annelies Mooijman, tel. 070 -3234- 070, mail am@mooijmanmarketing.nl
Tot slot: Wij wensen al onze lezers alvast hele fijne dagen en een gezond en gelukkig 2025.