De nieuwste editie van Bedding Business Magazine, ook een uitgave van Business Content Media, biedt weer een uitgebreid overzicht van actuele ontwikkelingen en verhalen uit de slaapbranche. Deze editie staat vol met interviews, achtergrondartikelen en columns die dieper ingaan op de trends en uitdagingen in de sector.
In een exclusief interview deelt Wouter Bos, de nieuwe eigenaar van Seine Wonen en Slapen, zijn toekomstvisie voor het familiebedrijf. Bos nam de woon- en slaapwinkel in Heino begin dit jaar over en geeft leiding aan een team dat zich inzet om de showroom van 3.500 vierkante meter te vernieuwen en te diversifiëren. Van landelijke en klassieke stijlen tot moderne en Scandinavische interieurs, Seine biedt een breed scala aan opties, met een speciale focus op het hogere segment voor volledig ingerichte slaapkamers. Bos vertelt hoe hij met zijn ervaring in de interieur- en vastgoedbranche de winkel naar een hoger niveau wil tillen, en hoe hij inspeelt op de wensen van klanten door maatwerk en creativiteit te combineren met commerciële inzichten.
Key West Bedding viert zijn 15-jarig jubileum en broers Bart en Rick Dekkers kijken terug op hun reis, die begon in een garagebox in Hengelo. Vandaag de dag is het bedrijf een belangrijke speler in de Nederlandse beddenmarkt en ook internationaal timmert het stevig aan de weg. Ze bespreken hoe ze het bedrijf hebben opgebouwd en wat de overname van bekende merken zoals Ubica en Velda heeft betekend voor hun groei. Hun verhaal biedt een kijkje achter de schermen van een familiebedrijf dat vastbesloten is om de lat steeds hoger te leggen.
In dit nummer leest u ook over het familiebedrijf Huijer, geleid door de broers Brandon en Mitch Huijer. Vanuit hun winkel in Gouda hebben ze een sterke positie opgebouwd in de beddenmarkt, zowel offline als online. Huijer.nl, hun webshop, is inmiddels een belangrijke pijler van hun strategie en biedt hoogwaardige slaapproducten met de beste prijsgarantie en service. Brandon Huijer vertelt hoe het bedrijf zijn aanbod en service verder uitbreidt, en hoe het inspeelt op de opkomst van online winkelen zonder het lokale karakter van hun winkel te verliezen. Met een focus op technologische innovaties en een persoonlijke aanpak in de dienstverlening, willen de broers de komende jaren blijven groeien en het familiebedrijf naar een hoger niveau tillen.
Met de Meubelbeurs Brussel in aantocht, blikt het magazine vooruit op dit belangrijke evenement. De beurs staat dit jaar in het teken van ‘growing homes’, waarbij het gaat om het laten groeien van het thuisgevoel. Diverse exposanten presenteren hun nieuwste modellen. In dit nummer worden de verschillende stands en noviteiten uitgebreid belicht, met een focus op comfort en duurzaamheid, belangrijke thema’s in de slaapbranche.
Monique van Empel duikt in de trends voor de aankomende winter en bespreekt de nieuwste bedtextielcollecties. Van katoensatijn tot flanel, en van subtiele prints tot rijke kleurencombinaties, de wintermodetrends bieden voor elk wat wils.
Naast de diepgaande artikelen biedt deze editie ook weer diverse columns. Zo geeft Jurgen Swinnen in zijn column ‘Slaapkennis is macht!’ inzichten in de nieuwste ontwikkelingen binnen de beddenmarkt. Shannon Daams richt zich op zintuigelijke beleving in de retail, en Hidde Hulshof legt uit hoe pijnklachten een rol spelen in slaapadviesgesprekken en Maarten Stoffels bespreekt de waarde van ervaringsuitwisselingen tijdens vergaderingen van de Beddenspecialist.nl-formule.
Verder besteden we aandacht aan de nieuwe salesbezetting bij Technogel Nederland, die met ervaren slaapadviseurs als Cees Michielsen en Marco Achtereekte hun team heeft versterkt. Ook belicht Hilding Anders hun strategie voor de Meubelbeurs Brussel en bespreken we hun nieuwste modellen, die een balans zoeken tussen comfort en circulariteit.
Abonnement
Nog geen abonnement? Mail dan naar linda@businesscontentmedia.nl voor de Helloween aanbieding en profiteer van exclusieve kortingen.