Iedere week betwijfelt, bekritiseert of bewierookt het duo Mariëlle Krouwel en Willem-Albert Bol een actuele campagne voor het reclame vakblad Adformatie. Krouwel is marketingbaas van NN Group, Bol is directeur van Abovo Maxlead. Beiden hebben een groot hart voor marketing en reclame.
Deze keer gaat het over de lancering van een nieuwe campagne van Beter Bed.
Mariëlle Krouwel: Wat app je nog laat meneer Bol. Het is echt allang bedtijd hier in het Haagse. En deze campagne heeft een punt: de mens heeft slaap nodig. Dat ga ik eerst maar eens doen. Want als ik lees wat Adformatie ons deze week voorlegt, hoor ik in mijn hoofd gelijk die fantastische slogan: Retteketet naar Beter Bed. Die is zo sterk ingebakken. En was er laatst niet een campagne met ‘Peter de Beter Bedweter?’ Nu zie ik Casa de Papel en Tom Coronel. Ik volg het even niet meer. Kortom, ik heb duidelijk slaap nodig voordat we dit varkentje gaan wassen. Dan ben ik wakker en scherp. Beloofd!
Lees hier verder.
Over de campagne
In de nieuwe campagne brengt Beter Bed, ‘de slaapexpert van Nederland’, het belang van goed slapen onder de aandacht. Als je beter slaapt heb je een beter leven: je bent energieker, alerter, gelukkiger, productiever én gezonder. En, zeker voor wie regelmatig achter het stuur zit, is een goede nachtrust van levensbelang. Vermoeidheid is namelijk de oorzaak van vele ernstige auto-ongelukken. Dat demonstreerde Beter Bed recent met het Slaapexperiment met Tom Coronel.
Deze keer toont de slaapspecialist in een komische overdrijving wat er nog meer kan gebeuren als je slaperig achter het stuur zit. Een bankoverval valt namelijk volledig in het water. Gelukkig heeft Beter Bed de ultieme tool om voor ieder lichaam het ideale matras te berekenen: de Beter Slapen ID.
Waarom een nieuwe campagne?
‘Klanten waarderen Beter Bed om onze expertise als slaapspecialist, hoge kwaliteit producten, passend advies en value for money. Maar het is nu tijd voor de volgende stap. Naast Beter Slapen manifesteren we ons met het merk nadrukkelijker op wat slapen je oplevert: Beter Leven. Het was daarmee ook tijd voor een nieuwe campagne. Die zowel de slaapexpertise als het productaanbod van Beter Bed benadrukt, maar ook het effect van onvoldoende kwalitatieve slaap onder de aandacht brengt, waarbij de oplossing en onderscheidend vermogen met onze Beter Slapen ID alleen gevonden kan worden bij Beter Bed.’
Aldus Perijn Hoefsloot, Director Marketing bij Beter Bed die daaraan toevoegt:
‘We hebben een rijk campagneconstruct te pakken, waarmee we de komende jaren van plan zijn een spectaculaire serie commercials neer te zetten.’
Dat de campagne spektakel oplevert werd tijdens de opname al duidelijk. Die trok veel bekijks, met krantenartikelen aan toe: Casa de Papel in Eindhoven?
Campagne aanpak
De campagne startte 8 mei op televisie. Joe Public Take-Away Advertising was verantwoordelijk voor het nieuwe concept en de uitvoering. Unravel Research verrichte neuro-onderzoek, dat uitwees dat de nieuwe campagne positief en veelal boven benchmark scoort op merkvoorkeur en koopgedrag. Team5PM vertaalde samen met Beter Bed de campagne door naar een uitgebreide online campagne. De online doelgroep is door middel van een uitgebreid doelgroeponderzoek zorgvuldig in kaart gebracht, waarbij de YouTube en display-activiteiten door een slimme onderverdeling in verschillende subdoelgroepen en boodschappen naadloos aansluiten bij alle fases van de marketingfunnel.