Volgende week is het zover: de M.O.W zal plaatsvinden in het centrum van Duitsland. Op dit moment heeft de beurs editie 2022 van M.O.W. meer dan 500 deelnemers uit 41 landen en dat is een nieuw record in het Messezentrum Bad Salzuflen. Opnieuw is het aantal buitenlandse (dus niet-Duitse) exposanten gestegen, deze keer met 60 procent. Na Duitsland komen de meeste bedrijven die deelnemen deze keer uit Polen, Turkije, Nederland, Italiƫ, Denemarken en Frankrijk. Ze staan in 17 hallen in Bad Salzuflen van 18 tot en met 22 september en laten zien hoe belangrijk deze beurs is, vooral in deze uitdagende tijden.
Deze groei is te danken aan de relatief late aanmeldingen van nieuwe exposanten. Het sluit aan bij het motto van de organisatie voor deze editie: Get Together! Voorbeelden van ‘laatkomers’ zijn Incanto, Wersal, Ebay, Halo, en vele anderen. De groei is overduidelijk: vorig jaar waren er 405 deelnemers uit 30 landen aanwezig. De focus ligt heel duidelijk op Europa: de afgelopen tijd heeft laten zien dat van dichterbij halen misschien iets duurder is dan van ver weg maar de voordelen in levertijd en flexibiliteit zijn evident.
De beurs staat ook garant voor vernieuwing in design, materialen en technologie. Prototypes die klaar zijn voor volumeproductie worden in Bad Salzuflen getoond. Nu consumenten naar alle waarschijnlijkheid minder geld uitgeven aan het interieur dan in de afgelopen twee jaar is het extra van belang om aantrekkelijke oplossingen aan te bieden die een aantrekkelijke prijs combineren met een praktische functie en een trendy uiterlijk. Want dat het stiller is geworden in de winkels merkt men overal in Europa. Dus blijf de aandacht vasthouden en blijf investeren in vernieuwende collecties, aldus de beursorganisatie.
Voor een succesvol 2023 is een bezoek aan de M.O.W. in september essentieel. Naast inkopen draait het om netwerken en persoonlijke ontmoetingen op deze beurs. Het digitale platform 360GradPlaza biedt mogelijkheden tot digitaal ontmoeten en inkopen met 16 leveranciers en vormt na 2 jaar al een onmisbaar onderdeel van de beurs. Het platform biedt ook suggesties voor marketing, de digitale economie en merchandise management.
De beurs is er voor iedere meubelretailer uit het middensegment, fysiek of online, zelfstandig of deel van een keten, warenhuis of speciaalzaak, doe het zelf zaak of outlet. Iedereen vindt wat hij of zij zoekt in Bad Salzuflen. Meer internationale exposanten betekent ook meer internationale bezoekers: vorig jaar kwam 40 procent al van buiten Duitsland, uit 54 landen, en dat zal dit jaar niet minder zijn zo schat men in bij de M.O.W.
Bezoekers worden vriendelijk verzocht zich van tevoren aan te melden via de site www.mow.de. Deze site biedt informatie over de deelnemers en de catalogus kan worden gedownload. De gratis service van de beurs is deze keer ook inclusief een shuttledienst tussen de hallen. De beurs kijkt uit naar uw bezoek!