Messe Frankfurt doet het tot nu toe goed in 2018. Wolfgang Marzin, President en CEO van de beursorganisatie, meldde gisteren dat het doel voor dit jaar een omzet is van rond de 700 miljoen euro. Na een prima eerste halfjaar zijn de vooruitzichten voor de tweede helft ook veelbelovend, zo gaf hij aan tijdens een persconferentie in Frankfurt.
Sinds 2010 zijn de verkoopcijfers van de Messe Frankfurt Group met ongeveer 50 procent gestegen: van 448 miljoen euro naar ongeveer 669 miljoen in 2017. De netto winst zit in de buurt van de 41 miljoen euro, het op een na hoogste bedrag in de geschiedenis van het bedrijf. Marzin verklaarde de groei van de organisatie als volgt: “Met onze drie segmenten; Fairs & Events, Locations en Services, hebben we een solide business model dat we verder kunnen ontwikkelen.”De beursorganisatie heeft inmiddels 30 kantoren, inclusief de recent geopende vestigingen in China en het Verenigd Koninkrijk. Dit jaar debuteren 25 nieuwe evenementen op de beurskalender. Marzin: “De synergie tussen onze vestigingen over de gehele wereld zorgt voor omzetstijging en een duurzame groei.”
Detlef Braun, bestuurslid van Messe Frankfurt benadrukt: “Wanneer alles loopt zoals gepland dan gaan we het record van 95.000 bedrijven als exposanten op onze beurzen van vorig jaar weer verbreken. Onze evenementen groeien in de breedte en de diepte, op hoog internationaal niveau en tot volle tevredenheid van onze klanten. Als organisator van evenementen en marketing partner van onze klanten verbinden we sectoren en maken zo ruimte voor nieuwe projecten, business modellen, gezamenlijke maatregelen en gezamenlijke doelgroepen.”