SUCCESVOLLE HUISSHOW EN KLAAR VOOR BEURSMAAND SEPTEMBER

Terugkijkend op een succesvolle huisshow in juni van dit jaar, is Maxfurn alweer helemaal klaar voor de drukke beursmaand september. Zowel nationaal als internationaal staat deze maand in het teken van het presenteren van nieuwe collecties, zowel tijdens de vakdagen in Nieuwegein als op de beurs MOW in Bad Salzufl en.

Bij het terugblikken op de afgelopen huisshow benadrukt Margot Romeijn, Commercieel Directeur van Maxfurn, dat het bedrijf de juiste weg heeft ingeslagen qua vernieuwingen. “We zijn ervan overtuigd dat we goed bezig zijn, en de verkoopresultaten van deze show bevestigen dat,” aldus Romeijn. De nieuwe TV-oplossingen die werden gepresenteerd, zijn enthousiast ontvangen. Dit geldt zowel voor de Cinewalls als de TV-dressoirs.

Daarnaast introduceerde Maxfurn op de huisshow een nieuw tafelconcept met verjongde bladen in diverse vormen, afmetingen en Lamulux decorkleuren. Dit was een waardevolle toevoeging aan het al royale tafelassortiment dat Maxfurn biedt. “Onze klanten waarderen de innovatie en variëteit in ons tafelassortiment enorm,” zegt Romeijn. Tijdens de beurs werd ook een nieuwe Lamulux kleur gepresenteerd, Dark Mango, die zeer goed werd ontvangen. Deze kleur is een uitbreiding op het succesvolle Mango-decor dat al langer in de collectie zit. De optiek van Dark Mango is vergelijkbaar met die van Mango, maar nu in een warme bruintint. Hierdoor voelt het vertrouwd aan, maar tegelijkertijd ook vernieuwend. De kleur Dark Mango wordt toegevoegd aan het kleurenpalet voor de (eetkamer)tafels, en de eerste woonprogramma’s met deze kleur zijn al gepresenteerd. 

“DIT IS WAAR MAXFURN STERK IN IS: OP WEINIG VIERKANTE METERS VEEL VERKOOPKANSEN AANBIEDEN, WAARBIJ DE EENVOUD IN HET VERKOOP-VERHAAL EEN BELANGRIJKE ROL SPEELT.’’

NIEUWE BANKENCOLLECTIE
Maxfurn maakte ook indruk met de nieuwe bankencollectie. In een sprookjesachtige setting werden de nieuwe modellen gepresenteerd in verrassende opstellingen en stofkeuzes. Door de banken in een aparte studio te presenteren, werd de focus gelegd op de diversiteit in modellering, het aanzienlijke aanbod in items bij de zitgroepen en de vernieuwde stof- en kleur-keuzes. “Het enthousiasme onder ondernemers was opvallend,” vertelt Romeijn. “Veel van hen wilden dit gevoel ook in hun eigen winkel creëren.” Maxfurn had inspiratieboekjes gemaakt voor het stylingteam van de ondernemer, met daarin de gebruikte wandkleuren, karpetten en accessoires. Wat de bankenpresentatie commercieel extra interessant maakte, was de toevoeging van het 5+5-concept. Dit betekent concreet dat vanaf Q4 2024 de banken van Maxfurn een levertijd van vijf weken zullen hebben. Tevens wordt er vanaf dat moment vijf jaar garantie op de modellen gegeven. “Met dit concept willen we laten zien dat mooi en kwalitatief hoogwaardig hand in hand gaan,” aldus Romeijn. Tot slot werden er in Uden nieuwe stoelen gepresenteerd, waaronder modellen in nieuwe stofkwaliteiten en met massief eiken onderstellen.

LANCERING NIEUW STOELENCONCEPT
Tijdens de beurs in Nieuwegein gaat Maxfurn nog een flinke stap verder. Hier wordt een prachtige nieuwe collectie eetkamerstoelen gelanceerd, die in Europa wordt geproduceerd. Deze collectie biedt een indrukwekkend scala aan mogelijkheden, perfect voor verschillende interieurstijlen en behoeften. De nieuwe eetkamerstoelen vormen een belangrijke aanvulling op het bestaande Maxfurn Direct-assortiment. Bij het Maxfurn Direct-assortiment ligt de nadruk op volume en prijs, zonder in te boeten op kwaliteit of design. De stof- en kleurmogelijkheden zijn hier wat beperkter. Deze stoelen zijn uit voorraad leverbaar vanuit de groothandel in Uden.

De collectie die in Nieuwegein wordt geïntroduceerd, wordt aangeboden in conceptvorm. De consument kan de stoelen zelf samenstellen naar persoonlijke smaak, met keuze uit vier verschillende zittingen, twee opties voor de stikking in de rug, twee verschillende typen onderstellen (swivel en vast) in metaal zwart of stone-grey, en een ruime keuze op het gebied van stof en leer, inclusief de Textaafoam stalencollectie. “In Nieuwegein tonen we vier concepten, elk in combinatie met een eetkamertafel en acht smaakvol op elkaar afgestemde eetkamerstoelen,” legt Romeijn uit. “Dit is waar Maxfurn sterk in is: op weinig vierkante meters veel verkoopkansen aanbieden, waarbij de eenvoud in het verkoopverhaal een belangrijke rol speelt. Zelfs de weekendverkoper kan het moeiteloos overbrengen aan de klant, iets wat in deze tijd steeds belangrijker wordt.” Het leuke is ook nog dat de nieuwe eetkamerstoelen perfect te combineren zijn met de Maxfurn bankencollectie. Door de “mix en match”-benadering kunnen klanten dezelfde of een bijpassende stof- of leerkwaliteit en kleur kiezen voor zowel de eetkamerstoelen als het bankstel.

“MET DIT 5+5-CONCEPT WILLEN WE LATEN ZIEN DAT MOOI EN KWALITATIEF HOOGWAARDIG HAND IN HAND GAAN.”

MOW
Maxfurn zal van 22 t/m 26 september ook op de MOW-beurs vertegenwoordigd zijn. Het bedrijf is trots op de extra grote stand op een nieuwe locatie in hal 20. De Duitse collega’s Sandro Schaub en Robert Høeberg behartigen de Duitse meubelmarkt en doen dit met veel succes. Ze hebben het afgelopen jaar intensief gebruikt om Duitse retailklanten te laten zien welke voordelen Maxfurn hun partners kan bieden: “Bij Maxfurn zijn concept- en productontwikkeling, een groot deel van de productie en de volledige kwaliteitscontrole in één hand. Daarnaast hebben we een groot eigen magazijn in Uden, zodat we een snelle en betrouwbare levering kunnen garanderen. Deze betrouwbaarheid is voor veel van onze klanten een doorslaggevende factor,” aldus Sandro Schaub. De Duitse markt is op zoek naar vernieuwing, en Maxfurn kan hier een belangrijke rol in spelen. Het aanbieden van concepten, waarbij de ondernemer veel verkoopmogelijkheden op weinig vierkante meters kan tonen, spreekt ook in Duitsland enorm aan. Een belangrijke USP van Maxfurn is bovendien de samenwerking met inkoopgroeperingen voor het ontwikkelen van exclusieve modellen. Hierbij kan Maxfurn ook ondersteuning bieden op het gebied van winkelplattegrondtekeningen, POS-materialen en marketing-ondersteuning. Dat Maxfurn volop in beweging is, blijkt ook wel uit het succes in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Dankzij het netwerk en de goede marktkennis van de collega’s James Stafford en Oliver Haetzmann, heeft Maxfurn zich het afgelopen jaar letterlijk op de kaart kunnen zetten. Recent is de samenwerkingsovereenkomst met de belangrijkste inkoopgroepering AIS getekend en heeft Maxfurn zich gepresenteerd op AIS August Fair.

UITBREIDING PRODUCTIECAPACITEIT
Dit zijn allemaal spannende ontwikkelingen, waarbij de thuismarkt in Nederland en België nooit uit het oog wordt verloren. De beurzen in Nieuwegein en Brussel blijven daarom ook heel belangrijk, en Maxfurn zal op de bekende plekken aanwezig zijn. Volgens Romeijn mag een bedrijf pas groeiambities hebben als de productiecapaciteit en organisatie hierop zijn ingericht. “Dat is ook precies waar we de afgelopen jaren flink in hebben geïnvesteerd,” voegt ze toe. “Zowel op het vlak van uitbreiding van de productiecapaciteit bij onze eigen fabriek in Roemenië als bij de samenwerkende partners in Azië.”

Daarnaast is er een uitbreiding geweest van de interne organisatie op het gebied van logistiek management en internationale verkoopondersteuning. Voor elke markt is er een maatwerkoplossing op het gebied van logistieke flows, voorraadbeheer en de ondersteuning vanuit het verkoopkantoor in Uden. “Natuurlijk zijn er elke dag nieuwe uitdagingen en zaken waar we bij deze internationale uitrol tegenaan lopen, maar Maxfurn gaat deze uitdagingen graag aan en is dus volop in beweging,” concludeert Romeijn.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Interior Business  magazine, editie 11 | 2024. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding

Copyright © 2024 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business magazine.