Maison&Objet presenteerde kort geleden haar onderzoeksresultaten over de invloed van het COVID-19 virus op de interieurbranche. De uitkomsten waren beslist niet negatief, en 43 procent verwacht uiterlijk juni de winkel weer te openen.
De Franse beursorganisatie hield het onderzoek onder 2.896 respondenten uit de interieurbranche tussen 24 april en 8 mei. Er wordt bij de antwoorden op de vragen van de beurs een onderscheid gemaakt tussen retailers en interieurontwerpers, waarbij het opvalt dat de tweede groep minder last lijkt te hebben van de crisis dan de retailers, ondanks het wegvallen van nieuwe aanvragen uit, met name, de horeca en kantoren.
In Parijs verwacht men dat het budget voor interior design zal toenemen, omdat consumenten het belangrijker vinden om zich thuis nog comfortabeler te voelen. Wat betreft de toekomst: 39 procent ziet deze optimistisch in met het heruitvinden van zichzelf. Online kopen, thuiswerken (met het benodigde meubilair) en outdoor living worden nog dominanter, zo s de verwachting van de respondenten.
Van de onderzoeksresultaten heeft de organisatie een interessante infographic gemaakt. Beoordeel hem hier zelf!