Wie advies wil bij de aanschaf van een matras, kan voortaan een afspraak maken met een matrasexpert van JYSK. Klanten kunnen voor hun bezoek aan de winkel zelf online een tijdslot reserveren. De nieuwe service is deze week bij wijze van proef gelanceerd in heel Nederland.
JYSK wil de eerste keuze van de klant zijn bij de aankoop van een matras. De internationale retailketen heeft een eigen Sleep Academy, een halfjaarlijkse training waarbij winkelmedewerkers in enkele dagen worden opgeleid tot deskundigen op het gebied van matrassen.
Deze matrasexperts zijn voortaan eenvoudig te boeken via de website van JYSK. Wie naar de speciale landingspagina op de website gaat, kan zelf een winkel uitkiezen. Met meer dan honderd winkels door heel Nederland is er altijd wel één in de buurt.
Klanten worden doorverwezen naar een speciale website, waar ze een tijdslot van 60 minuten kunnen reserveren. De winkel ontvangt vervolgens automatisch een e-mail met alle benodigde informatie. “Zo kunnen we ons goed voorbereiden op de afspraak en een optimale winkelervaring bieden. De matrasexpert staat voor je klaar als je aankomt in de winkel”, vertelt Retail Manager Raymond van Zoest.
De winkelmedewerkers van JYSK weten niet alleen alles over matrassen, ze kunnen ook helpen bij de aanschaf van een dekbed of kussen. De matrasexpert helpt iedereen die bijvoorbeeld twijfelt over de hoogte van het kussen of welk draagvermogen het nieuwe dekbed moet hebben. De begeleiding is natuurlijk zonder verplichtingen: het is geheel aan de klant zelf om bij JYSK te winkelen.
De pilot is deze week gestart en duurt tot het einde van dit jaar. “We willen ontdekken of de klant hier ook een voordeel in ziet. En dat testen we voor alle ruim 3200 winkels van JYSK wereldwijd”, aldus Van Zoest.