Op de website van Quote staat een interview met de mede-oprichter van het jaloeziemerk Mr. Jealousy, Alex Vrees: “Al onze concurrenten mikken via Google Ads op mensen die letterlijk op “jaloezieën” googlen, maar niemand zit op Instagram. Wij adverteren dus enkel daar en dat werkt.” De foto is van Rogier Veldman.
Lars Onel (40), Marina Kiltschik (36), Alex Vrees (39) & Lennart Veenendaal (40) Zijn oprichters van online jaloezieënmerk Mr. Jealousy Waar de klant alles zelf kan doen, van het inmeten tot het ophangen. Vrees: “Onze jaloezieën zijn volledig naar eigen smaak aan te passen.” Startten met € 40.000 eigen spaargeld. Schrijven in hun eerste jaar al zwarte cijfers.
Wie afstemt op Mr. Jealousy’s Instagram-account, ziet dat er maar één persoon wordt gevolgd: Ronn Moss, oftewel Ridge Forrester uit The Bold and the Beautiful, het jarennegentigicoon met snijdend harde kaaklijn. Ook hier, op Mr. Jealousy’s kantoor, hangt deze cultfiguur met een groot portret aan de muur. Wat hij met jaloezieën te maken heeft? Niks, en tegelijkertijd alles. Komen we zo op terug. Wat Lars Onel ons eerst duidelijk moet maken is dat de Nederlandse jaloezieënmarkt verbluffend stoffig is. Hij kan het weten, als eigenaar van een luxeraambekledingsbedrijf. “In die markt bedien ik het hogere segment, maar niet de massa. Die moet het doen met suffe, zielloze prijsvechters. En dat is gek, want qua interieur loopt Nederland juist altijd voorop.”
Onel zag dus kans voor een merk met bravoure, pal in het middensegment. In Marina Kiltschik vond hij een gelijkgestemde compagnon uit zijn eigen wereld, met Alex Vrees en Lennart Veenendaal haalde hij online creatieven aan boord. Vrees: “We wisten meteen dat we online only wilden zijn. De jonge klant wordt niet blij als hij iemand over de vloer krijgt die vijftig kleurstalen onder z’n neus drukt. Die wil alles zelf kunnen doen, van het inmeten tot het ophangen.”
Lees hier de rest van het artikel: https://www.quotenet.nl/zakelijk/a46966962/mr-jealousy-jalozieen/