Interior Looks is de nieuwe highlight bij Ambiente Living: dit merkenoverzicht samengesteld door Bernd Schellenberg zal zorgen voor nieuwe groepen inkopers die op zoek zijn naar meubel- en interieurmerken met een nadruk op hospitality en de projectmarkt. Interior Looks heeft een synergie met Office Design & Solutions dat in dezelfde beurshal in Frankfurt staat tijdens Ambiente 2025. Hierdoor hoopt Messe Frankfurt nog meer architecten, designers en projectinrichters als bezoekers naar de beurs te laten komen.
“We willen echt nieuwe bezoekersgroepen verwelkomen tijdens Ambiente 2025”, zo bevestigt Yvonne Engelmann directeur van Ambiente Living en Giving. “Deze beurs is ongeëvenaard als het gaat om het leggen van internationale contacten.” Deelnemers zijn bijvoorbeeld Bielefelder Werkstätten, Christine Kroencke Interior Design, Fine Furniture, Ipdesign, JAB Anstoetz Group, Raasch, Rodam, Scholtissek, Serax en Signet.
Met tafels, stoelen, kasten, gestoffeerde meubelen, bedden, verlichting en interieurtextiel bieden deze exposanten een goed overzicht van wat er te koop is op interieurgebied. Bezoekers kunnen een unieke mix van producten verwachten in Hal 3.1, waarbij wonen en werken wederom soepel in elkaar overlopen. “Ambiente wordt zo nog meer een one stop oplossing voor het vinden van de juiste producten voor in projecten als kantoren, horeca en openbare ruimten voor architecten, designers, projectinrichters en opdrachtgevers”, aldus Engelmann. Interior Looks is uitgevoerd in monochrome kleuren om zo de getoonde producten nog beter te laten uitkomen. “We nodigen de industrie uit om nieuwe kansen te ontdekken om zich internationaal op de kaart te zetten en nieuwe distributiekanalen op te zetten”, aldus Bernd Schellenberg die de ruimte ontworpen heeft. Als interior designer en ondernemer was hij succesvol in leidende posities bij verschillende meubelfabrikanten, nu is hij freelance consultant en ontwikkelt nieuwe verkoopconcepten voor zijn klanten, zowel gevestigde namen als startups. Het is de bedoeling dat vanaf 2025 Interior Looks steeds meer productgroepen zal bevatten, zowel voor de projectmarkt als voor thuis.
Exposanten krijgen een speciale aanduiding op de beurs die het voor bezoekers in een oogopslag duidelijk maakt welke specialiteit men in huis heeft: Special Interests Hospitality en Contract Business. Dit is ook online aangegeven op de site van de beurs en in de app. Daarnaast is er een gedrukte Hospitality & Contract Business Guide tijdens de beurs als oriëntatie. Uiteraard zijn er ook rondleidingen, presentaties en workshops op de podia van de Academy voor het bijdragen aan nog meer handel, zo hoopt men in Frankfurt. Ambiente is van 7 tot en met 11 februari in Frankfurt.