Zondag 1 en maandag 2 september 2019 vindt showUP weer plaats in de Expo Haarlemmermeer. Twee dagen lang worden nieuwe collecties van Bloomingville, Rice, &Klevering, Moebe, Kitsch Kitchen en 400 andere deelnemers ingekocht en worden nieuwe trends ontdekt. De vakbeurs richt zich op inkopers van woon- en gift stores, concept stores, webshops, warenhuizen en museumwinkels. Ook stylisten, pers en bloggers komen langs om inspiratie op te doen. Op de beurs vind je veel unieke producten uit de home-, gifts- & kidsbranche die voor het eerst in Nederland te zien zijn. Kortom: hét recept voor succesvol inkopen en netwerken met vakgenoten, aldus de organisatie.
Het draait het niet alleen om nieuwe merken spotten en collecties inkopen, maar ook om interessante lezingen van trendwatchers, stylingideeën opdoen in The Store en de Trendzone. Een greep uit het bomvolle programma en het deelnemersveld.
De Trendzone is een expositie op de beurs bestaande uit een mooie mix van producten van deelnemers en jong talent. Het thema dit jaar is Mind over Matter. Curator van Trendzone Jan Agelink: ‘Instinct en intuïtie zijn belangrijk voor de toekomst van home decoration. In Mind over Matter komen deze soft skills tot uitdrukking in een presentatie.
Door te werken met zachte materialen, ronde vormen en fantasievol kleurverloop is de sfeer ‘hemels’. De vier stijlgroepen zijn met elkaar verbonden door een unieke 35 meter lange stof. Elk podium heeft zijn eigen thema: SCREENPLAY – digitaal & virtueel, SOULCRAFT – historisch & bovennatuurlijk, SPARTAN – natuurlijk & aards en SOFTCELL – futuristisch & organisch.
listenUP is het lezingenprogramma waarin we experts en trendwatchers aan het woord laten. Met verhalen over trends, innovaties, successen, valkuilen en leermomenten. listenUP zorgt voor een flinke dosis zakelijke inspiratie die jou helpt om het beste uit je vak, je bedrijf én jezelf te halen. Het programma is als volgt:
Jan Agelink van buro jantrendman laat in een presentatie met inspirerende beelden de belangrijkste consumententrends voor het komende seizoen zien. Aan de hand van vier verschillende thema’s met een spirituele inslag neemt Jan ons mee naar een wereld waarin bewust consumeren centraal staat. zondag en maandag om 12.00 uur
Het samenstellen van een collectie, het creëren van een sterk eigen merk, de uitstraling van je huisstijl en winkel, het hangt nauw met elkaar samen. Marie-Gon vertelt over de Color Navigator System en hoe je als merk dicht bij jezelf blijft en voor jezelf een goede basis neerzet. zondag en maandag om 11.00 uur
Hoe maak je Instagram persoonlijk en authentiek, ook als bedrijf? Instagramexpert Kirsten Jassies laat de nieuwste updates van Instagram zien en tips geeft hoe je daar als bedrijf of persoon mee om kunt gaan. zondag om 13.00 uur, maandag om 14.00 uur
Stap voor stap aan de hand van moodboards naar een Scandinavische inrichting. Katrine Martensen- Larsen vertelt erover aan de hand van haar boek Nordic Moods, dat eerder dit jaar verscheen. Katrine is een bekende Deense TV-persoonlijkheid en geeft styling- en decoratieadvies. De lezing is in het Engels. zondag om 14.00 uur, maandag om 13.00 uur
Voor het eerst in listenUP: de lezing Botanical Love van Marlie Witteveen en Hanneke Kamphuis. Over de liefde voor, en inspiratie uit, de natuur in de breedste zin van het woord. De presentatie laat zien hoe invloeden vanuit liefde voor de natuur vertaald kunnen worden naar nieuwe concepten en producten op onder andere het gebied van huis & tuin, vormgeving, planten & potten, wellness, food en seizoensproducten zoals voor kerst. zondag en maandag om 15.00 uur
Centraal gelegen op de beurs, herkenbaar door een mix van allerlei kleuren, ligt growUP. Deze area is niet meer weg te denken op showUP. Hier zijn de leukste en nieuwste kindermerken vertegenwoordigd. Deze leveranciers zijn niet alleen interessant voor kinderwinkels, maar ook voor conceptstores en cadeauwinkels. Met onder andere Happy Horse, Maileg, Yuunaa, Les Rêves d’Anaïs, Banwood, Global Affairs, Studio Loco, Gezinnig en MiniKoiOi.
The Store is een popUP winkel op de beurs waar combinaties van producten op verrassende manieren geshowd worden. Elke editie gelinkt aan een ander thema. Dit jaar ontdek je in The Store de vele mogelijkheden van prints, patronen, strepen en lijnen. In verschillende settingen wordt een selectie producten gepresenteerd die je zo 1-op-1 kan overnemen in je winkel of museumshop
Strakke vormen, grafische prints, lino’s en illustraties. Om in te lijsten zo mooi. Veel, met name Scandinavische, merken tonen hun nieuwste collecties voor aan de muur. Met de posters & cards van Mette Handberg. De iconische lino’s van de Deense kunstenares Monika Petersen en de nieuwste prints van VISSEVASSE.
Textiel in de vorm van plaids, kussens en kleden is elke editie goed vertegenwoordigd. Dit jaar opvallend veel merken met bedtextiel. Dekbedden met nieuwe prints voor jong en oud, maar ook met aandacht voor het maakproces als antwoord op de hedendaagse wegwerpcultuur. Met de nieuwste dekbedcollectie van SNURK en de eclectische collectie van Essenza. En SUITE702 met heerlijk luxe hotel beddengoed van duurzaam perkal katoen.
Meer informatie: www.showup.nl