Vandaag, vrijdag, is de laatste dag van de jaarlijkse huisshow van Passe Partout en Haans Lifestyle, voor de derde keer op rij in De Kolenputten in het Belgische Waasmunster. Dirk Steenbeke van Passe Partout is zeer tevreden over deze editie: “Dat zoveel mensen de moeite nemen om langs te komen en in te kopen, juist in deze tijden, stemt mij zeer dankbaar.”
De Kolenputten is een voormalige opslagplaats van steenkolen die een aantal jaren geleden is omgetoverd tot een hotel met een zeer fijn restaurant (waar de bezoekers van de huisshow werden onthaald op een fantastische lunch), een kunstcentrum en een multifunctionele ruimte waar Passe Partout en Haans Lifestyle een week lang gebruik van maken voor de huisshow. Deze vereist een maandenlange voorbereiding waarbij op ieder detail wordt gelet: hoe worden de meubelen en accessoires opgesteld? Hoe worden de meubelen uitgevoerd? Welk menu wordt geserveerd en welke muziek is er te horen? Dirk: “Tegelijkertijd moeten we ook ons gewone werk erbij doen. Dit kan dus alleen wanneer er een heel goed team is dat goed op elkaar is ingespeeld en dat is er. Ik ben trots op hen.”
Bij Dirk overheerst deze dagen dus een gevoel van grote dankbaarheid: “Voor het team en uiteraard ook voor de klanten die hier langskomen en het weer aantrekkelijk vinden wat we hebben gemaakt. Het is toch iedere keer weer spannend: gaan ze het mooi vinden? Ja, ze vinden het weer mooi, gelukkig!” Deze keer laat de meubelfabrikant met een eigen fabriek in Hongarije de nieuwe bank Big Foot en de bijbehorende fauteuil Yeti zien, ontwerpen van de jonge designer Frederik Delbart: organische, ronde vormen met een brede zitting en een hoge rug. Zeer comfortabel zittend en de bank is modulair opgebouwd zodat deze in vrijwel iedere ruimte past.
Dirk: “Om mensen te blijven prikkelen moet je hen verleiden met nieuwe modellen of modulaire uitbreidingen zodat bestaande modellen ogen als nieuw. Dat geldt voor ons als leverancier, dat geldt ook voor de winkelier. We zijn dan ook extra blij dat onze klanten dit begrijpen en hun showrooms blijven vernieuwen.” Het weer was de enige dwarsligger dit jaar zodat de outdoor collectie iets minder aandacht kreeg dan normaal maar, zo zei Dirk: “Zodra de zon even verschijnt lopen de bezoekers er meteen weer op af en tonen veel belangstelling.”
Een uitgebreid verslag van deze huisshow leest u in de volgende uitgave van Interior Business Magazine