Onder het recentelijk opnieuw gelanceerde merk Mermet bundelen de Hunter Douglas screenweefselfabrikanten Mermet, Helioscreen, Copaco en Screen Protectors hun krachten om hun nieuwe binnen collectie te introduceren op de R+T in Stuttgart van 19 tot 23 februari.
Deze binnen collectie bestaat uit zes lijnen: Essentials, High Performance, Evolution, Darkening, Decorative en Basics. Hiermee kunnen klanten het perfecte aanbod van stijl en functionaliteit voor elke ruimte ontdekken en hun ideale binnen weefsel vinden. “We hebben ons product portfolio gestroomlijnd om onze expertise te bundelen en het voor onze klanten duidelijker en eenvoudiger te maken,” zegt Marketing Manager Caroline Mermet. “We bieden nu een zeer uitgebreid assortiment binnen zonweringsweefsels met ongeveer 300 referenties. Het maakt niet uit welke kleur, dichtheid of breedte je zoekt, bij ons zit je goed.”
Twee weken geleden maakte Hunter Douglas – wereldmarktleider in raambekleding – een duidelijk statement richting de markt door aan te kondigen dat zij voortaan al haar screenweefsels in Europa zal ontwikkelen, produceren en distribueren onder één merk, het volledig vernieuwde Mermet. Meer dan ooit creëert het vernieuwde en versterkte Mermet eindeloze oplossingen met als ultiem doel: het bieden van het hoogste comfort op elk niveau, door kwalitatief hoogwaardige zonweringsweefsels te ontwikkelen die thermisch en optisch comfort bieden én het energieverbruik optimaliseren. Deze stoffen zijn duurzaam en gemakkelijk te onderhouden.
Zoals aangekondigd, wordt de gloednieuwe Mermet-collectie binnen zonweringsweefsels vanaf vandaag voor het eerst gepresenteerd op de R+T beurs in Stuttgart. De collectie is onderverdeeld in zes verschillende lijnen: Essentials, High Performance, Evolution, Darkening, Decorative en Basics.
Essentials
De Essentials vertegenwoordigen Mermets meest gewaardeerde stoffen voor binnen zonwering: ze staan bekend om hun ongeëvenaarde kwaliteit, bewezen prestaties en worden algemeen geprezen als de favoriete keuze. Deze collectie omvat de weefsels Screen Vision, M-Screen en Panama Pro, allemaal geweven in verschillende dichtheden om de zonwering optimaal aan te passen aan de oriëntatie van het gebouw. “Dit zijn onze topweefsels voor binnen zonwering,” zegt Marketing Manager Caroline Mermet. “Klanten kunnen genieten van ongeëvenaarde kwaliteit, bewezen prestaties en de reputatie als beste keuze. Met deze stoffen kan de eindgebruiker zijn interieur op een voortreffelijke manier transformeren!”
High Performance
Mermets meest geavanceerde stoffen zijn te vinden in de High Performance-reeks, die een hoge toegevoegde waarde hebben en de beste prestaties in hun categorie leveren op het gebied van verblindingsbeheersing, temperatuurregeling of akoestisch comfort. Optimal, Panama Chrome+ en Acoustis® 50 hebben allemaal verbeterde eigenschappen en dragen elk op unieke wijze bij aan thermisch en visueel comfort. “Of je nu een nieuwe ruimte creëert of een bestaande renoveert, met deze hoogwaardige stoffen kun je een ongeëvenaarde meerwaarde aan je interieur geven en een nieuwe standaard zetten voor uitstekende prestaties,” zegt Ann Van Neer, Interior Product Manager.
Evolution
Met de Evolution-lijn wil Mermet de toekomst duurzaam omarmen door middel van stoffen van de volgende generatie. Ontworpen voor innovatie, gemaakt voor het duurzame leven van morgen. Het assortiment omvat Screen Nature, Ulterio, Zilario 3 en Sea-Tex™ Sterling.
“Deze stoffen zijn zorgvuldig ontwikkeld voor innovatie en bedoeld om bij te dragen aan het milieuvriendelijke leven van morgen, waarbij stijl en bewustzijn naadloos in elkaar overgaan”, aldus Leo De Maeyer, Hoofd Product Management.
Darkening
Met de Darkening-reeks biedt Mermet een brede selectie stoffen op maat om zowel de verduistering als de privacy in een kamer te optimaliseren. Dit veelzijdige assortiment biedt aanpasbare oplossingen en zorgt voor een perfecte mix van functionaliteit en stijl. Dit assortiment omvat Kibo, Flocké, Karellis, Opac Plain en Ruka.
Decorative
Naast het meer functionele technische textiel introduceert Mermet ook een zeer decoratief assortiment. Dit assortiment is ontworpen om een interieur te decoreren met stoffen met unieke ontwerpen. Ze voegen persoonlijkheid toe en creëren een exclusieve sfeer die de kenmerkende stijl van de eindgebruiker weerspiegelt.
Panama Deco, Impressions, Abu Dhabi, Oslo, Pentagrama en Riyadh zijn elk uniek op hun eigen manier. “Je kunt je interieur echt verbeteren met onze betoverende decoratieve stoffen, elk met een uniek ontwerp,” zegt Anna Martinez, Product Manager voor het Decorative assortiment. “Voeg persoonlijkheid toe en creëer een sfeer die jouw kenmerkende stijl vastlegt. Ik nodig iedereen uit om zich te verdiepen in onze collectie om hun interieur te herontdekken en opnieuw te definiëren.”
Basics
Mermet biedt ook een Basic-assortiment om een zeer prijsbewust publiek aan te spreken. Deze omvat Natté PES in vier dichtheidsgraden en Shadow 24. Deze stoffen zijn ontworpen om een interieur te verfraaien met eenvoudige, kosteneffectieve oplossingen die betrouwbare prestaties bieden. Dankzij de hoge brandwerendheid is Shadow 24 ook geschikt voor hogesnelheidstreinen.
“Zoals je kunt zien, bieden we nu een zeer breed scala aan stoffen voor binnen zonwering met ongeveer 300 referenties”, zegt Marketing Manager Caroline Mermet. “Het maakt niet uit naar welke kleur, dichtheid of breedte je op zoek bent. Wij hebben het. Mermet heeft de juiste oplossing die past bij de esthetiek van je project en tegelijkertijd het comfort creëert dat je wenst om in te werken of te wonen.”
Eind 2024, uiterlijk begin 2025, wordt ook een volledig nieuwe collectie buiten screenweefsels gelanceerd onder de merknaam Mermet.