De Goossens inspiration store in Heerlen, die zich op de grootste woonboulevard van Europa bevindt, is gerestyled naar naar eigen zeggen ‘de mooiste winkel van het Zuiden’! ”De hele winkel is compleet vernieuwd volgens het laatste Goossens storeconcept. Dat betekent een stijlvolle inspiratiezone waar woon-, eet- en slaapkamers in allerlei stijlen samenkomen, verschillende studio’s waar je zelf je favoriete items kunt personaliseren en een Green Room waar je terecht kunt voor 2D of 3D interieuradvies.”
“We zijn ontzettend trots op het eindresultaat en staan dan ook te popelen dit aan onze klanten te laten zien tijdens de Grand heropening van woensdag 6 tot en met zondag 10 juli”, aldus algemeen directeur Bart Goossens. Ervaren adviseurs nemen de klanten mee op reis naar ‘ultiem woongeluk’ en gaan met prangende vragen en uitdagende woondilemma’s aan de slag. ”Door middel van een 2D of 3D interieuradvies wordt het complete plaatje voor klanten een stuk duidelijker wat helpt bij de keuze voor nieuwe meubels. De uitkomst is vervolgens een persoonlijk en uniek interieur waarin klanten zichzelf ‘eindelijk thuis’ voelen. En dat altijd voor de beste prijs en service.”
Shopping experience
De superlatieven vliegen je om de oren in een persbericht dat uit de voegen barst van enthousiasme.
”Wie deze winkel van 5.500 m2 binnentreedt, bevindt zich direct in een inspirerende woon- en slaapwereld waarin de mooiste interieuritems worden gepresenteerd in prachtig gestylde settings. Klanten kunnen hier zelf de complete meubelcollectie ervaren: het optimale comfort, de beste kwaliteit, rijke materialen en waanzinnige kleuren. Maar ook duurzame items. Van banken tot stoelen en van tafels tot kasten en bedden. Bovendien zijn er items om je interieur mee af te stylen voor meer sfeer. Zoals stijlvolle lampen, trendy vloerkleden en catchy woonaccessoires.”
Unieke Goossens stoffencollectie
Naast interieuritems, ontdekken klanten er ook tal van personaliseer mogelijkheden. Want naast de voorraaditems die volges de retailer snel worden geleverd, kunnen klanten voor hun gestoffeerde Goossens bank of stoel zelf het materiaal en de kleur bepalen. ”En die keuze is ‘reuze’, want onlangs heeft Goossens een eigen unieke stoffencollectie gelanceerd, waardoor er 1600 extra mogelijkheden zijn. Hiermee wordt iedere woonwens vervuld en gaat het familiebedrijf geen woonuitdaging uit de weg.”
Bestel zelf je favoriete interieuritems
Wie na een rondje door de winkel zelf zijn favoriete interieuritems ontdekt heeft, kan deze door middel van zelfbedieningspanelen zelf bestellen. “Juist deze mix van advies en selfservice zorgt voor een onderscheidend concept”, aldus de filiaalmanager. “En dat maakt deze Goossens winkel”, het wordt nog maar eens herhaald, ”tot dé mooiste interieurwinkel van het Zuiden.”
Over Goossens
Het Nederlandse familiebedrijf bestaat al 67 jaar, en is al sinds 1954 thuis in het bieden van woongeluk; met 23 winkels én een webshop in 3 landen is Goossens altijd in de buurt.
Het bedrijf is in transitie en heeft een aantal jaar geleden haar merk en bedrijfsstrategie aangescherpt. Hieruit is ook de nieuwste propositie naar de klant ontstaan: ‘Eindelijk thuis’. Ook heeft de retailer een duidelijke ambitie: ”In 2030 wil Goossens in de interieurbranche de grootste en meest duurzame bijdrage leveren aan woongeluk. De laatste jaren zette Goossens al behoorlijk wat stappen op duurzaamheidsgebied, maar de komende jaren gaan zij nog gerichter te werk om een ‘thuis’ te bieden in een mooiere wereld.” Het meubelbedrijf gelooft dat levensgeluk samenhangt met woongeluk. Bart Goossens (algemeen directeur en derde generatie binnen het familiebedrijf) : “Pas als je je thuis fijn voelt en dus woongeluk ervaart, dan kun je alles uit het leven halen. Dit geluk vind je in een interieur dat bij je past. Hierin zetten wij continu een stap voorwaarts. En dat lukt ons al heel goed, want klanten waarderen Goossens met ‘uitstekend’.”