Inkoopcentrum Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kijkt terug op een geslaagde Retailbeurs Utrecht Najaarseditie 2024 die afgelopen drie dagen plaatsvond in het Beatrixgebouw. Ruim 140 exposanten stonden de afgelopen dagen klaar om retailers te inspireren met hun collecties, nieuwe modellen en innovatieve producten.

Marieke Groot, beursmanager: “Ondanks de uitdagingen in de retailwereld blijft het belang van samenkomen en het fysiek kunnen zien en voelen van producten onveranderd. Deze beurs toont opnieuw aan hoe essentieel persoonlijk contact en beleving zijn voor het succes in de sector.” De Retailbeurs Utrecht Najaarseditie 2024 trok ruim 1.400 bedrijven.

De Retailbeurs Najaarseditie 2024 trok een breed scala aan bezoekers en deelnemende bedrijven die hun producten en diensten in een directe en interactieve setting presenteerden. “Wij hebben een heel goede beursdag gehad met een prachtige omzet,” vertelt Marco Heijnen van Home & Kitchen Supply. Ook eigenaresse van Delve, Paula Schulman Guenther, kijkt tevreden terug: “Dit is onze eerste deelname en we hebben een goede omzet gedraaid en nieuwe leads binnengehaald.”

Naast de mogelijkheden voor netwerken en productdemonstraties, bood de beurs deze editie ook een uitgebreid sprekersprogramma waarin experts inzichten deelden over de toekomst van retail en de nieuwste trends in de sector. Daarnaast werden er kookworkshops georganiseerd, die niet alleen leerzaam waren maar ook een smaakvolle aanvulling boden op het beursaanbod. Marieke Groot: “We hebben deze editie extra aandacht besteed aan exposanten met een duurzaam aanbod. Een voorbeeld hiervan is exposant Nevalu die vazen en designs ontwikkelt van gerecycled materiaal. Een ander voorbeeld is exposant Delve die diamanten aanbiedt van gerecycled goud.

Marieke Groot: “De Retailbeurs Trade Mart Utrecht heeft opnieuw bewezen dat, zelfs in een snel veranderende retailomgeving, de behoefte aan persoonlijke interactie en productbeleving onverminderd groot is. De positieve reacties van deelnemers en bezoekers benadrukken het succes van dit evenement en de blijvende waarde ervan voor de retailsector.” Met een groeiend bezoekersaantal ten opzichte van de Najaarseditie 2023, hoofdzakelijk bestaande uit on- en offline retailers, kijkt de organisatie terug op een geslaagde editie.