Bornem, 18 april 2025 – De familiale holding van de familie Vandendriessche, eigenaar van de merken Modulax, Up2date en Medalounger, zet een volgende stap in haar internationale groeistrategie. Als antwoord op de aanhoudende jaar-op-jaar groei van de groep werd een industriële site in Hongarije verworven, die de spil wordt van de Europese expansie.

“Dit is een belangrijke mijlpaal voor ons bedrijf,” zegt Hans Vandendriessche, bestuurder van de holding. “We investeren niet alleen in infrastructuur, maar ook in de toekomst van onze merken en in de duurzaamheid van onze dienstverlening aan klanten in Europa.”

De fabriek, oorspronkelijk opgetrokken in 2018, zal de komende maanden ingrijpend worden aangepast om aan de specifieke productievereisten van de groep te voldoen. De eerste leveringen vanuit de nieuwe Hongaarse site worden verwacht vanaf 1 januari 2026.

Volgens Vandendriessche is de investering meer dan een capaciteitsvergroting. “We willen onze samenwerking met bestaande klanten verdiepen, de continuïteit op de Europese markt waarborgen en onze productiecapaciteit geografisch spreiden. Zo blijven we flexibel en efficiënt inspelen op de marktvraag.”

Naast de productie van de eigen merken blijft de groep inzetten op OEM- en ODM-activiteiten voor andere merken – een fundamenteel onderdeel van het industriële model. Ook wordt er in Hongarije gewerkt aan een nieuwe luxeproductielijn, bestemd voor export naar het Midden-Oosten en Azië. “Europees design geniet daar nog steeds aanzienlijke meerwaarde. Door collecties simultaan in Europa en China te produceren, vergroten we onze leverbetrouwbaarheid en flexibiliteit.”

Tegelijkertijd blijft de groep investeren in Azië. De bestaande productie-eenheid Up2date Medalounger China Ltd. wordt verder uitgebreid om in te spelen op de groei in zowel de Aziatische regio als het Verenigd Koninkrijk.

De nieuwe Hongaarse entiteit krijgt de naam Modulax Europe en wordt, net als de Chinese eenheid, een 100% dochter van de familiale holding.

“We kijken met vertrouwen naar de toekomst. Deze stap is een logisch gevolg van onze visie op internationale verankering, gebaseerd op kwaliteit, snelheid en nabijheid bij onze klanten.” aldus Hans Vandendriessche.