Op 10 en 11 maart is de officiële lancering van Isaa, het 5e interieurmerk van Dutch Interior.  Het merk focust zich op pottery en zijden bloemen en planten en is daarmee een sterke aanvulling op de andere Dutch Interior interieurmerken. Kevin Quint is met zijn jarenlange ervaring in de wereld van pottery afgelopen oktober gestart bij Dutch Interior om zich volledig te focussen op het collectioneren en laden van Isaa. Nu het moment van lanceren bijna daar is, is het hoogtijd voor wat in’s en out’s.

Collectie
In de collectie van Isaa vind je potten, vazen, zijden bloemen en planten. Alles om buiten naar binnen te halen. Daarbinnen vind je een uiteenlopende collectie. Simplistische en tijdloze items, perfect om bijvoorbeeld te vullen met groen. Maar ook onverwachtse en opvallende items die de aandacht trekken en perfect zijn voor het vieren van de kleine en grote momenten in het leven.

Kevin Quint, inkoper bij Isaa, startte afgelopen oktober bij Dutch Interior. Kevin heeft o.a. jarenlang een eigen label gehad in o.a. potten, vazen en woondecoratie, waarvoor hij zelf collectioneerde, inkocht en zijn klantennetwerk onderhield. De stap om nu Isaa op te zetten is daar een mooi vervolg op. Kevin: “Dutch Interior is hét bedrijf om echt iets neer te zetten. Een uitdaging is niet snel te groot en de mogelijkheden zijn eindeloos. Dat is voor mij de perfecte drijfveer om er alles uit te halen; en de kennis en ambitie die ik heb samen te laten komen.”

Eric Zwanikken, commercieel directeur van Dutch Interior, neemt het nieuwe merk onder zijn hoede in de kennismaking met bestaande klanten. “Isaa is met haar focus op potten, vazen en zijden bloemen en planten een mooie en sterke aanvulling op de andere Dutch Interior merken. Samen vormen onze merken de perfecte one-stop-shop voor onze klanten. Zowel de collectie als de prijsstelling sluiten naadloos aan op ons huidige aanbod. Isaa gaat direct mee in de totaalbeleving die we onze klanten met Dutch Interior bieden. Met veel trots en enthousiasme kijk ik ernaar uit om onze klanten zeer binnenkort kennis te laten maken met Isaa.”

  

De lancering
Het nieuwe merk wordt niet op zomaar een willekeurig moment gelanceerd. Het lanceert haar eerste collectie namelijk tijdens de Dutch Interior Days; hét inkoopevent voor de Dutch Interior klanten van Eleonora, By-Boo, Sevn en Urban Cotton. Op deze manier is het de eer aan alle bestaande klanten om het merk als eerst te ontdekken en in te kopen. Na het inkoopevent is het Experience Center in Barneveld weer te bewonderen door iedereen en verschijnen de collecties online.
Het belooft een bijzondere editie te worden, want naast het bruisende inkoopevent en de lancering van Isaa, opent Dutch Interior ook nog eens een nieuw deel showroom. Hiermee vergroot het Experience Center van zo’n 4000 M2 naar ruim 6500 M2 aan wooninspiratie.

Experience Center
Elk Dutch Interior merk heeft zijn eigen focus. Waar Sevn modulaire banken verkoopt, vind je bij Eleonora meubels zoals kasten, tafels en stoelen. Urban Cotton verkoopt kunst, die je zelf configureert tot wanddecoratie en By-Boo brengt je alles op het gebied van sfeer en decoratie. In het Experience Center worden deze collecties gecombineerd gepresenteerd, omdat ze elkaar versterken en samen het totaalplaatje verkopen. Eén van Kevin’s uitgangpunten is dat Isaa, naast het presenteren van een totaalplaatje, ook apart gepresenteerd moet worden.

Een deel van het Experience Center is daarom ingericht met alleen maar Isaa-collectie. “Je stapt in het Experience Center de poort door, de wereld van Isaa binnen. Letterlijk. Dit is dé plek om kennis te maken met alles wat Isaa je te bieden heeft. Zeker met de start van een nieuw merk vind ik het belangrijk om een totaalbeleving te creëren”, aldus Kevin.

 

 

Wat: Dutch Interior lanceert Isaa

Wanneer:10 en 11 maart 2025

Waar: Experience Center in Barneveld, Albert Plesmanstraat 10, 3772 MN Barneveld