De Daily Trade Fair belooft een vernieuwende stap te zijn in de manier waarop bedrijven in wonen, decoratie en hospitality zich kunnen presenteren aan B2B klanten. De voormalige bloemenveiling in Venlo wordt de komende maanden getransformeerd tot een ontmoetingsplek voor exposanten en bezoekers dat 350 dagen per jaar geopend is. 

Commercieel manager Harm van Raaij vertelt: ,,We krijgen enorm veel enthousiasme uit de markt terug, daarop hebben we ons concept uitgebreid. We focussen nu op een driesporenbeleid: een fysieke webshop met een breed aanbod waarbij de bezoeker zelf zijn aankopen scant via een app. Als tweede de hospitality, waar beleven en noviteiten centraal staan. Als derde de evenementen die we organiseren in samenhang met onze exposanten, voor groepen tot 5.000 personen. Daar is ons multifunctionele gebouw uitermate geschikt voor. We hebben de openingsdatum verschoven naar de tweede helft van dit jaar, dit geeft ons meer tijd om dit doorontwikkelde concept vorm te geven’’. 

Jaarronde home, gift & garden vakbeurs 

Meer dan 100 exposanten presenteren zich in een eigen showroom aan de bezoekers. Een mix van bekende merken en nieuwe labels. Bezoekers kunnen zelf inkopen via een innovatieve app, standhouders hoeven dus zelf niet aanwezig te zijn. Een dynamische routing zorgt ervoor dat bezoekers continu verrast worden. Voor jong talent wordt een podium gecreëerd, de Playground. Hier staan bedrijven met een tof concept of nieuw idee, er is een Luxury Lane voor producten uit het hoge segment en staan er bedrijven die zich onderscheiden op het gebied van duurzaamheid op het Sustainable Square. 

Hospitality Zone 

In de hospitality zone komt een culinair podium. In een prachtige keuken, met aan weerszijde tribunes, laten chefkoks bezoekers de nieuwste culinaire trends ervaren. Het functionerende restaurant is ook direct een inspirerende ruimte en eventlocatie. Rondom dit experience center zijn de showrooms van de hospitality partners. Hospitality manager Marcel Swaghoven vertelt: ,,Met continu beleving en inspiratie is hier steeds iets nieuws te ontdekken. Hier komen diverse verhaallijnen en producten samen, dit wordt een plek waar partnerships ontstaan’’. 

Beurzen en evenementen 

Het 56.000 m² tellende gebouw heeft volop mogelijkheden voor het organiseren van events. Van de authentieke afmijnzaal met 312 zitplaatsen, het nieuwe restaurant en vergaderruimten tot complete beursvloeren. De agenda wordt zo samengesteld dat er volop kruisbestuiving ontstaat. 

Voor alle drie de pijlers geldt dat gastvrijheid hoog in het vaandel staat. ,,Een prettige inkoopsfeer en volop inspiratie zorgen ervoor dat bezoekers niet in de gaten hebben dat zij aan het werk zijn. Bezoekers parkeren op ons riante parkeerdak, recht voor de ingang. Zij worden hartelijk ontvangen met een kop koffie en doen op hun gemak hun inkopen’’, zegt Marcel Swaghoven. 

Ideale locatie 

Venlo is de poort naar een gebied met enorm veel inwoners. Duitse klanten komen graag naar Noord-Limburg: “Als reden om je in de Daily Trade Fair te vestigen zeg ik: kijk naar het achterland van 30 miljoen mensen binnen een straal van twee uur rijden. We liggen direct aan de grens, met aan de andere kant het dichtbevolkte Ruhrgebied. Maar we reiken verder: we hebben klanten uit 44 landen op het Flora Trade Parc’’, vult directeur Lex Ebus aan. 

Meer informatie over Daily Trade Fair Venlo is te lezen op: www.dailytradefairvenlo.com