Tijdens de komende editie van Meubelhart Beusichem zal DFM in de showroom in het Expo gebouw de nadruk leggen op wat er tijdens de afgelopen Meubelbeurs Brussel is gepresenteerd. Dit betekent onder andere: salontafels, een nieuw product voor DFM. Fedor Lange, namens DFM “Tijdens de meubelbeurs in Brussel werd er zeer positief op gereageerd en daarom is er besloten om in Beusichem ALL-IN te gaan.”
“Er is gekozen om een deel van onze showroom volledig in te delen voor de presentatie van de salontafels, zo is het voor de bezoekers gelijk duidelijk dat we in deze stap geloven. De presentatie is hip naar mijn mening met een duidelijk beeld wat de mogelijkheden zijn, een aantal kant en klare setjes met eventueel een gestoffeerde ronde hocker om het helemaal van deze tijd te maken. De bladen voor de salontafels bieden we aan in een aantal kleuren MDF of HPL met 3 verschillende onderstellen in 3 hoogtes waarbij de optie is om het onderstel te kiezen in een van onze ral kleuren. Deze setjes zijn direct herkenbaar als een nieuw productconcept, ik ben er zeer enthousiast over.”
“We houden de keuzes compact om het voor de verkoop ook eenvoudig te houden, soms gaat de keuzedrift voorbij aan het doel en dat is tenslotte verkopen. Teveel keuze is ook niet altijd goed en maakt de eindconsument soms onzeker in zijn aanschaf.
Nieuwe relaxfauteuils
Daarnaast gaat DFM verder met het ontwikkelen van de relaxfauteuil Carrera die ook in Brussel werd gepresenteerd in november en die ook goed werd ontvangen. “Dit model heeft ons weer een flinke boost gegeven op het gebied van relaxfauteuils, het hele programma klopt gewoon. De presentatie in februari wordt een mooie mix van wat we in Brussel al hebben laten zien plus een aantal nieuwe zaken waar ik niet nog niet veel over wil vertellen: mensen moeten langskomen om deze te kunnen zien”, zo zegt hij glimlachend.
Oester met 3 parels
Gevraagd naar wat Fedor als de parel van de collectie van DFM ziet zegt hij: “Ik kies niet zozeer voor een bepaald model, want dan doe ik de andere modellen te kort en spreek ik teveel een eigen voorkeur uit, zo voelt het ieder geval. Wat ik als parels zie van ons bedrijf zijn de leveringsbetrouwbaarheid, de kwaliteit en de goede prijzen van onze meubelen. Dus eigenlijk een oester met 3 parels.”
Mensenwerk
Wat ziet hij als de parel binnen zijn werk als verkoper van meubelen? “Dat zal vast vaker worden gezegd, maar het is het contact met mensen binnen het vak. Of het nu relaties, collega’s, medewerkers uit de fabriek of anderen in het vak zijn. Of het over de markt, over verkopen of over nieuwe modellen gaat. Dit vak is mensenwerk en ik ga graag met mensen om binnen dit vak. Je hebt elkaar nodig, alleen kom je er niet. Eensgezind dezelfde gedachten uitdragen over deze mooie meubelen, dat zie ik echt als een pareltje binnen mijn werk.”
Sommige leveranciers ontwikkelen modellen die zij tijdens beursmomenten presenteren als een voldongen feit: dit is het meubel, ga het maar verkopen. Bij NeoStyle werkt het anders. Het Belgische meubelmerk gebruikt de beursmomenten juist om de nieuw getoonde modellen aan te passen naar de wensen van de klanten. Daarom is er in februari tijdens Meubelhart Beusichem een aanpassing te zien van een zitbank die in Brussel werd gepresenteerd.
Hans Allersma, namens NeoStyle: “In dit geval gaat het om de Singo (foto hierboven, de fauteuil daarboven is ook uit de Singo serie). Voor NeoStyle een ongebruikelijk model met veel hout in het frame. De reacties in Brussel waren zeer positief, maar de wens werd door klanten geuit om het model ook te kunnen verkopen met een hoog rug gedeelte. Dus is dit straks in Beusichem te zien.” Ook is er een nieuwe hoekbank met diverse elementen en een ronding aan de voorkant. “En er zijn weer veel nieuwe stoffen om uit te kiezen. Deze ogen en voelen een beetje fluffy en zijn verkrijgbaar in een hele reeks kleuren.” Hij durft wel te stellen fat de klanten van NeoStyle voor een groot gedeelte bepalen wat er in de collectie komt: “Kan dit er nog bij? Kunnen jullie dat niet laten maken? We pakken het op en laten het op de volgende beurs zien. Dus feedback van Beusichem zie je weer terug in Brussel in november.”
Klassieker
Wat ziet Hans als een parel in de collectie van NeoStyle? “Dan kan ik niet aan de Domo (foto hieronder) en de variant daarop, de Zorro, voorbijgaan. Dit model is nu al 25 jaar oud en zit nog steeds in de collectie, een echte klassieker. Deze bank is nog steeds actueel: gericht op 40-50-plussers met een goed zitcomfort en te stofferen met iedere soort stof die er maar is: van flock stof tot alcantara. Sommige klanten blijven hun exemplaar her stofferen, ze zijn er zo aan gehecht en hij is ook ijzersterk. Het model stond destijds nog op de meubelbeurs in Hardenberg, moet je nagaan. Hij past ook overal, met een breedte van 1.41 meter als een tweezitter. Compact en toch comfortabel, zo veelzijdig. Met veel opties: de armleuningen kunnen van de bovenzijde met leer worden uitgevoerd, daar vragen veel oudere consumenten om.”
Iedere dag op pad
De parel binnen zijn werk vindt Hans het iedere dag op pad kunnen gaan om klanten te bezoeken: “Dat contact vind ik het mooiste aan dit vak. Ik ben vijf dagen per week de hele dag onderweg en vaak kom ik nieuwe gelegenheden voor handel tegen. Die zie ik niet op mijn kantoor achter een scherm. Ik zeg altijd: een vliegende kraai vangt altijd wat.”
De collecties van DFM en NeoStyle zijn te zien tijdens de komende editie van Meubelhart Beusichem op 3,4,10 en 11 februari aanstaande.
Copyright
© 2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch, op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business magazine.