De omzet van de non-food (inclusief detailhandel niet-in-winkel) groeide in februari 2024 met 3,9 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was ook 4,6 procent hoger dan een jaar eerder.
De drogisterijen, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) hebben in februari meer omgezet dan in februari 2023. Daarentegen hebben de kledingwinkels, de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in consumentenelektronica en de winkels in meubels en woninginrichting in februari minder omgezet.
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in februari 1,4 procent meer omzet behaald dan in februari 2023. Het verkoopvolume was 0,5 procent lager dan een jaar eerder. De omzet van de supermarkten lag 1,1 procent hoger, de omzet van de speciaalzaken was 3,8 procent hoger.
De onlineomzet was in februari 5,3 procent hoger dan in februari 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 8,1 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 0,9 procent hoger.
De onlineomzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de winkels in overige non-foodartikelen lag in februari 2024 hoger dan in februari 2023. De onlineomzet van de winkels in consumentenelektronica en de kledingwinkels was lager dan een jaar eerder.