De consument zoekt met name in het voorjaar en in de zomer naar horren en hordeuren. Men zoekt veruit het meest naar horren voor een deur. De schuifpui staat op de tweede plaats. Qua type horren zijn vooral plissé-horren, rolhorren en horren op maat populair. Dat blijkt uit onderzoek van Marktdata.nl.
Uit de database van zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan raambekleding blijkt dat in de afgelopen vier jaar er maandelijks ruim 209.000 zoekopdrachten in Nederland zijn uitgevoerd naar horren en hordeuren. En het zoekvolume naar horren en hordeuren is de afgelopen paar jaar toegenomen.
Het zoekvolume van de zoekopdrachten gerelateerd aan raambekleding over de afgelopen vier jaar is per maand geanalyseerd. Hierbij is gemeten hoe groot het zoekvolume-aandeel per maand is over de afgelopen vier jaar. Indien er iedere maand evenveel wordt gezocht, dus gelijkmatig over het hele jaar verdeeld, dan zou het maandelijkse aandeel in het zoekvolume 8,3% zijn (100%/12 maanden).
Kijk voor meer informatie: https://www.marktdata.nl/nieuws/De-vraag-naar-horren-en-hordeuren-in-beeld-gebracht