De Coronacrisis, gevolgd door het uitzonderlijk mooie weer, zet de omzet in de interieurbranche onder druk.
Riverdale heeft besloten een, voor deze branche, nooit eerder vertoonde sales actie te lanceren. “Hiermee willen wij de verkopen bij al onze retailklanten en ook de online verkopen aanjagen”, zo meldt het bedrijf.
“Prijs lijkt nog steeds het instrument om echte korte termijn impact te kunnen realiseren. Door onze klanten te helpen met marge compensatie streven wij naar een win-win-win. Door het stimuleren van de sale onder het motto ‘Kick off the sale met Riverdale’ zullen meer consumenten naar de winkels gaan. Daarnaast ontstaat er hierdoor ruimte voor de najaarscollectie. Verder is dit een enorme impuls voor het merk. Onze merkbekendheid was al goed; na deze actie zal iedereen weten wat voor mooie collectie Riverdale heeft! Dat is de lange termijn win, belangrijk voor ons en de retail.”
“Gisteren zijn we voorzichtig gestart met online communicatie, vanaf vandaag op TV en vanaf dinsdag op nationale abri’s. De eerste impact zien we al online en die is fenomenaal! En door structureel te verwijzen naar alle deelnemende winkels streven wij naar een stimulans voor al onze partners in de branche”, aldus Riverdale.