Nieuws van bedding Business Magazine: Beter Bed Nederland laat de voordelen van goed slapen zien in haar merkpositionering en “Sleepy Heads” campagne.
”Meer dan 2.000 wetenschappelijke studies leveren het bewijs dat we nodig hebben: een betere slaap maakt je gezonder, energieker, socialer en gelukkiger. Daarom lanceert slaapdetailhandelaar Beter Bed haar nieuwe merkpositionering “Slaap beter, leef beter”, waarbij de kennis en ervaring op het gebied van goed slapen wordt gekoppeld aan de positieve invloed die dit heeft op de gezondheid en het welzijn van de mensen.
Uit het eigen internationale marktonderzoek van Beter Bed blijkt dat veel mensen zich onvoldoende bewust zijn van het belang van een betere slaap voor een gezonder en beter leven. Beter Bed wil hier verandering in brengen, te beginnen in Nederland, met de nieuwe positionering “Slaap beter, leef beter”.
“In mijn gesprekken met slaapdeskundigen, wetenschappers en klanten kwam naar voren dat er op het gebied van slapen nog veel te verbeteren valt. Als toonaangevende slaaphandelaar hebben wij onze verantwoordelijkheid. Wij bouwen voort op onze 35-jarige ervaring in de branche bij het helpen van klanten met advies en oplossingen voor een betere slaap, maar maken ook steeds vaker gebruik van technologie. We geven klanten echt de ervaring van een betere slaap”, zegt Beter Bed Holding N.V. CEO John Kruijssen.
COVID-19
Op maandag 14 december 2020 lanceerde Beter Bed de campagne ‘Slaapkoppen’, gericht op de effecten van goed slapen op de gezondheid van mensen. Vooral in deze tijden, waarin het leven voor veel mensen op zijn kop wordt gezet door de COVID-19 pandemie, is goed slapen belangrijker dan ooit. Ondanks de huidige lockdown en de gedeeltelijke lockdown eerder dit jaar, hebben de Beter Bed formules de klanten in 2020 op een veilige en verantwoorde manier kunnen helpen. Dit heeft in de eerste drie kwartalen geleid tot een groeiende omzet en orderontvangst. Het is duidelijk dat de aangescherpte strategie van Beter Bed goed aanslaat bij de klanten en dat de onderneming ondanks de COVID-19 pandemie medewerkers en klanten een veilige omgeving heeft kunnen bieden.
Hoewel de winkels in Nederland de rest van het jaar gesloten blijven, zal Beter Bed online blijven opereren. ”In de loop van het jaar is de online verkoop sterk toegenomen en de bedrijfsvoering van Beter Bed is zeer veerkrachtig gebleken. Daarom zal Beter Bed de nieuwe ‘Slaapkoppen’-campagne voortzetten. De onderneming lanceert haar nieuwe merkpositionering op prominente locaties in het land in de vorm van digitale billboards. Daarnaast zal de campagne ook in social media, op radio en televisie verschijnen. Ook in het RTL4 TV-programma Koffietijd zal Beter Bed het belang van een goede nachtrust aan de orde stellen.
Het belang van een betere slaap voor een beter leven
Meer dan 2000 wetenschappelijke studies leveren het bewijs: een betere slaap maakt je gezonder, energieker, socialer en gelukkiger. Uit het eigen onderzoek van Beter Bed blijkt dat een grote groep mensen het belang van goed slapen niet altijd onderkent of erkent. John Kruijssen: “We zien dat de gemiddelde Nederlander € 20 per week besteedt aan voeding, € 10 aan sport en beweging en slechts € 2 per week aan slapen, terwijl we maar liefst een derde van ons leven in bed doorbrengen.
De rol van Beter Bed in beter slapen
”Beter Bed is al meer dan 35 jaar slaapspecialist en is uniek gepositioneerd om de opgedane kennis en ervaring te vertalen in adviezen en oplossingen voor een betere nachtrust.” Binnenkort introduceert Beter Bed in haar winkels een matras dat met behulp van sensoren analyseert waar meer of misschien minder ondersteuning nodig is voor het perfecte slaapcomfort, afhankelijk van het lichaam en het gewicht van de klant. Ronald Voogt, Managing Director van Beter Bed Benelux: “Dit zal klanten helpen om beter te slapen door middel van gepersonaliseerde en datagestuurde adviezen. Met behulp van de gegevens uit de analyse kunnen onze slaapadviseurs voor iedereen een slaapoplossing op maat bieden. Dit is een goed voorbeeld van hoe we onze nieuwe claim waarmaken: Slaap beter, leef beter”.