Betekenisvolle cadeau’s een met sierlijk bloemmotief

Dit jaar viert Veer&Moon haar tienjarig bestaan. Veronique van Campen en Annemoon van Steen hebben het bedrijf opgericht. Ze ontwerpen betekenisvolle cadeauartikelen met een boodschap. Victoriaanse bloementaal is de inspiratiebron van de twee creatieve ondernemers. Hun doel is om consumenten de mogelijkheid te bieden om duurzame cadeaus te geven die een diepere boodschap over- brengen. Maar die ook een verbinding tussen mens en natuur creëren.

 

Veer & Moon is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van geïllustreerde cadeauartikelen. Elk product past bij een ander geefmoment; van vreugdevolle vieringen tot troostende momenten van rouw. De Victoriaanse bloementaal, die in de negentiende eeuw werd gebruikt om gevoelens en boodschappen over te brengen via bloemen, vormt de basis van hun collectie. Dit stelt consumenten in staat om met hun geschenken niet alleen schoonheid, maar ook betekenis te geven.

 

NATUURVRIENDELIJK

Een van hun populaire producten is een zaden- collectie met 24 verschillende bloembetekenissen. Deze collectie biedt voor elke gelegenheid een passende bloem, zoals de strokroos voor succes of een vlambloem voor liefde. Seizoensgebonden verpakkingen met bloembollen zorgen ervoor dat consumenten zowel in het voor- als najaar een natuurvriendelijk cadeau kunnen geven. Daarnaast bieden de twee bij specifieke geefmomenten. Andere populaire producten zijn verpakkingen met biologische losse thee met bloemen, brievenbuspakjes met thee en koekjes en een uitgebreide kaartencollectie. Deze collectie is zowel met als zonder zaden verkrijgbaar, waarbij altijd de betekenis van de bloem wordt vermeld.

 

SOCIALE WERKPLAATSEN

Veronique en Annemoon werken altijd samen aan nieuwe ontwerpen. Sinds kort hebben ze een stagiair die hen ondersteunt bij hun werk. Bij grote drukte schakelen ze tijdelijke hulp in en werken ze voornamelijk samen met sociale werkplaatsen die de verpakkingen vervaardigen. Door samen te werken met sociale werkplaatsen, bieden ze werkgelegenheid aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en dragen ze bij aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid.

‘We zijn blij met de samenwerking met lokale leveranciers zoals de pluktuinen uit de buurt’

 

 

TAAKVERDELING

De taakverdeling binnen Veer&Moon is organisch ontstaan. Veronique: “We hebben goed gekeken naar wat ieder aanspreekt of goed in is. We hebben ieder andere voorkeuren, waardoor alle taken automatisch verdeeld worden.” Annemoon beheert de administratie en boekhouding, terwijl Veronique verantwoordelijk is voor voorraadbeheer. Veronique stelt meestal de mailings naar de klanten samen en verstuurt deze. Annemoon neemt de inkoop van grondstoffen voor haar rekening. De stagiaire neemt de social media voor haar rekening. Een toevoeging waar de twee ondernemers erg blij mee zijn. Deze taakverdeling zorgt voor een efficiënte bedrijfsvoering en stelt hen in staat om zich te concentreren op hun sterke punten en interesses.

 

CREATIVITEIT

Veronique is grafisch vormgever en Annemoon is illustrator, bedenken samen nieuwe uitingen voor de collectie. Annemoon: “Ik maak een eenvoudige pentekening met fineliner en hier en daar een verfvlek. Deze illustraties bewerk ik dan in Photoshop. Het ontwerp van de verpakking zet Veronique daarmee vervolgens op in InDesign. Hierdoor krijgt elk product een unieke en herkenbare uitstraling.” Hun samenwerking is organisch gegroeid en hun creatieve processen vullen elkaar perfect aan. Deze synergie is een van de pijlers van het succes van Veer&Moon.

 

“Elk product past bij een ander geefmoment; van vreugdevolle vieringen tot troostende momenten van rouw.”

 

TROTS

De twee ondernemers zijn er trots op wat ze in tien jaar hebben bereikt. Wat begon als een kleine onderneming, is uitgegroeid tot een bedrijf met een uitgebreide collectie en een divers klantenbestand. Ze vinden het prettig dat hun producten persoonlijke boodschappen kunnen overbrengen voor zowel vreugdevolle als moeilijke momenten. Hun succes is te danken aan hun toewijding, creativiteit en het vermogen om in te spelen op de behoeften van hun klanten. Ze hebben hun assortiment gestaag uitgebreid en aangepast om te voldoen aan de veranderende markttrends en consumentvoorkeuren. Annemoon: “We zijn blij met de samenwerking met lokale leveranciers zoals de pluktuinen uit de buurt. Met de gedroogde bloemen hebben we ons nieuwste cadeaudoosje gemaakt.” Deze samenwerkingen versterken niet alleen hun productaanbod, maar ook hun band met de gemeen- schap. Door lokaal in te kopen en samen te werken, minimaliseren ze hun ecologische voetafdruk en ondersteunen ze andere kleine ondernemingen.

“De droom van de twee ondernemers is het bedrijf op te schalen door bijvoorbeeld in Duitsland het merk en de collectie te introduceren en uit te groeien”

 

KLANTENBESTAND

Veer&Moon heeft een breed en gevarieerd klantenbestand, waaronder bloemenwinkels, cadeauwinkels, webshops, musea, pop-up shops, uitvaartondernemingen en boekwinkels. Hun producten zijn te vinden in vele mooie winkels door heel Nederland, zoals Appeltaartgevoel in Den Haag, De Verwondering in Maastricht, Groene Vingers in Delft, Hoge Ramen in Deventer en Mevrouw Potjes in Zwolle. Hoewel ze nog niet bij Dille en Kamille liggen, zien ze dit wel als een passende uitbreiding. Het diverse klantenbestand weerspiegelt de veelzijdigheid van hun producten en hun vermogen om een breed publiek aan te spreken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AMBITIES

In België heeft Veer&Moon ook al voet aan de grond gekregen. Annemoon: “In België worden we goed gevonden. Omdat onze collectie met taal te maken heeft, hebben we een deel in het Engels, Frans en Duits vertaald. Nu gaan we ons meer op Duitsland richten.”

 

TOEKOMST

Annemoon: “Onze droom is al voor een groot deel bereikt; namelijk zoveel mogelijk consumenten bereiken met een aardige boodschap met bloementaal. Zo willen we de wereld wat liever, kleurrijker en groener maken.” De droom van de twee ondernemers is het bedrijf op te schalen door bijvoorbeeld in Duitsland het merk en de collectie te introduceren en uit te groeien. Veronique: ”We willen niet de verantwoordelijkheid van personeel, maar wel samenwerkingen met partijen om zo de groei te kunnen realiseren.”

 

NICHE

Het tienjarig bestaan van Veer&Moon is een bewijs van hun toewijding, passie en vermogen om zich aan te passen aan veranderende tijden. Ze hebben een unieke niche gevonden in de markt en blijven zich inzetten om mensen te verbinden met de natuur is het bedrijf op te schalen door en met elkaar, één bloemenboodschap tegelijk. Hun verhaal is een inspirerend voorbeeld van hoe creativiteit en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan om een positieve impact te hebben op de wereld. Veer&Moon kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en is vastbesloten om hun droom verder te realiseren en hun boodschap van liefde, troost en vreugde te verspreiden.

 

 

Copyright
© 2024 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Home Deco Magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Home Deco Magazine, editie december 2024. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding