Auping mag zich sinds kort een ‘certified B Corporation’ noemen. B Corp is een internationaal netwerk van bedrijven die met hun producten en diensten een significante bijdrage leveren aan een betere wereld.
Bedrijven met zo’n certificaat streven de hoogste standaarden na op het vlak van sociale en ecologische prestaties, maatschappelijke verantwoordelijkheid en transparantie. Zo heeft Auping zich concreet tot doel gesteld om de wereld leefbaar, gezond en veilig te houden voor toekomstige generaties. In dat kader omarmde de bedden- en matrassenfabrikant uit Deventer enkele jaren geleden de cradle-to-cradle filosofie, waarmee de onderneming streeft naar een 100% circulaire bedrijfsvoering.
Auping is koploper als het gaat om toekomstbestendig ondernemerschap. De organisatie onderkent de maatschappelijke rol die zij als organisatie heeft en wil daar in de toekomst nog nadrukkelijker invulling aan geven. Daarbij is Auping bereid haar nek uit te steken, risico te nemen en zichzelf uit te dagen. Morten Lund Petersen, Innovation & Sustainability bij Auping: “Het behalen van de B Corp status was een stevige exercitie waarmee we maanden intensief bezig zijn geweest. Het is niet zomaar een certificaat, de lat ligt hoog. Het was ook een bijzonder inspirerend traject en een goed moment om onszelf een spiegel voor te houden. Op welke onderdelen doen wij het goed en waar kan het beter?”