Vestiti del Capo Corporate Fashion heeft de outfits verzorgd voor de medewerkers van PMP Furniture tijdens de uiterst succesvolle beurs Maison et Objet in Parijs. Na meerdere passessies van meerdere setjes (de beurs duurde 5 dagen) spraken we eigenaar Menno Kloostra aan de vooravond van de beurs op het kantoor van PMP Furniture in Zwijndrecht.

En het moet gezegd: het resultaat mocht er zijn. De dames en heren van PMP straalden in Parijs uniformiteit en professionaliteit uit. Een hecht team met passie voor meubels, in een stijlvolle setting en gekleed in bijzonder elegante outfits.

Het merk Vestiti del Capo Corporate Fashion heeft inmiddels een indrukwekkende lijst van trotse ambassadeurs, waaronder bekende namen als Mario Been en Hein Vergeer. Over de mode van dit moment zegt Menno Kloostra: “Capo’s hebben een eigen stijl en vertalen trends op subtiele wijze naar een persoonlijke collectie. Dit seizoen nemen we afscheid van de thuispakken. We kleden ons weer om gezien te worden en zien gelukkig een hernieuwde waardering voor het pak. Naast het pak zien we sportieve combinaties en jasjes geïnspireerd op het safari-jasje. Bruin- en wittinten en ruitpatronen domineren het straatbeeld.”

Een passie voor mode en ondernemerschap
PMP Furniture staat bekend om haar samenwerking met lokale leveranciers. Het is dan ook geen toeval dat Vestiti del Capo Corporate Fashion-eigenaar Menno Kloostra in Rotterdam woont, waar hij op veel plekken een graag geziene gast is. Hij heeft twee kinderen, golft en tennist graag, en zijn liefde voor kleding zit diep. Al op jonge leeftijd volgde hij een modevakopleiding. “Ik kwam vaak in Italië en zag daar mannen die ‘s ochtends goed gekleed op een terras een espresso dronken. Dat vond ik altijd indrukwekkend en ik dacht toen: daar wil ik ooit iets mee doen.”

Menno Kloostra

In 2020 verkocht Kloostra zijn belangen in uitzendbureaus en nam hij, mede door de coronapandemie, de tijd om na te denken over zijn toekomst. “Het was voor mij duidelijk dat ik opnieuw iets in de uitzend- en detacheringsbranche wilde opzetten, maar daarnaast wilde ik mijn oude liefde, mode, weer oppakken. Na gesprekken met potentiële partners is Capo geboren.”

  

Links: Richard Morée van PMP, in het midden Menno Kloostra.

 

De wereld van Capo
Capo richt zich op mannen die eigenwijs, eigenzinnig en ondernemend zijn, die hard werken én genieten van het leven. Mannen die maatkleding waarderen. “Confectiekleding trek je zo uit het rek, maar maatkleding wordt speciaal gemaakt. Daar wacht je vier weken op, net als bij een auto, en dat is prima. Dan mag je ook iets extra’s verwachten.”

Voor Kloostra is de meerwaarde van Capo meer dan het product alleen. “Capo biedt het beste, niet alleen in kleding maar ook in service, mensgerichtheid, evenementen en fun. Exclusiviteit gaat verder dan het product zelf; het gaat om het totaalplaatje.”

Schoenen

Ook de heer Van Assem himself troffen wij in de showroom. Geen outfit compleet zonder mooie schoenen. Schoenen maken de man. En dame.

Op naar Nieuwegein
Na het succes op Maison et Objet is het volgende station voor PMP Furniture de voorjaarsbeurs in De Woonindustrie in Nieuwegein.

Hein Vergeer

 

De crew van PMP in Parijs