Deze week ligt alweer een nieuwe editie van Interior Business Magazine op de mat.

Interring deelt in dit nummer hoe hun merk Feelings Wonen zich heeft ontwikkeld tot een volwaardige meubelformule die dealers optimaal ondersteunt. Het artikel gaat in op hun overstap naar omnichannel marketing en een centrale voorraadstrategie, waarmee ze hun dealers willen ontzorgen en hen in staat stellen om zich volledig op de eindconsument te richten.

Livingfurn laat in een uitgebreide reportage zien hoe het bedrijf verder groeit door een sterke focus op innovatie en internationale uitbreiding, met een toenemende aanwezigheid in Frankrijk en Spanje. Het bedrijf wil tevens shinen op Meubelbeurs Brussel, de vakbeurs die aanstaande zondag aanvangt.

We blikken terug op de succesvolle Dutch Interior Days in Barneveld, daar waar Urban Cotton de show stal….En ook de recente vakbeurzen komen nog even flink aan bod. De najaarsbeursverslagen zijn vanwege het enorme aantal opgesplitst in 2 edities: de zeer recent verschenen editie van 17 oktober en deze editie.

In beursverslagen van onder andere Meubelhart Beusichem, de MOW in Duitsland en de ETC Najaarsdagen in Culemborg geeft de redactie een overzicht van de nieuwste trends en productontwikkelingen die tijdens deze evenementen gepresenteerd werden.

Verder publiceren we een interview met Theres Sudbrock. De Oost-Westfaalse meubelfabrikant Sudbrock, gevestigd in Rietberg-Bokel (Kreis Gütersloh), wordt sinds een jaar geleid door een nieuw duo. Eigenaresse Theres Sudbrock (52) leidt het bedrijf na het overlijden van haar man Johannes Sudbrock in september 2023, nu samen met manager Anton Flechtner (43 jaar). Tijdens de vakbeurs Möbelmeile (die werd gehouden van 22 tot 26 september) blikten beiden positief terug op hun eerste jaar van hun samenwerking. “Het bedrijf staat ondanks de moeilijke situatie in de meubelbranche nog steeds stabiel in de markt”, zo zegt Theres Sudbrock.

Nijwie Furniture, dat zich net als Livingfurn klaarmaakt voor de Meubelbeurs Brussel, wordt in deze editie uitgelicht vanwege hun nieuwe ‘Nijwie 2.0’ bedrijfsstructuur, strategie en bijbehorende product0marktcombinaties. In het artikel wordt ingegaan op hoe Nijwie inspeelt op veranderende klantbehoeften met hun ‘mix and match’-collecties, waarmee ze retailers willen ontzorgen op het gebied van voorraadbeheer en levertijden.

De column van de uitgever ‘De Aftrap’ opent de editie dit maal met een scherpe blik op de tegenstrijdigheden in de branche. Onder de titel ‘Taaks Avoyd’ wordt het thema belastingontwijking op de korrel genomen, met een kritische noot over de ethische vraagstukken die hierbij spelen, met IKEA als sprekend voorbeeld.

Ruby Nefkens bespreekt in haar column juridische vraagstukken rondom AI-tools en het beschermen van auteursrechtelijk materiaal tegen ongewenst gebruik, terwijl Ewald Bouma in ‘In de Leer’ ingaat op de hernieuwde focus van de leerindustrie op duurzaamheid. In zijn column legt hij uit hoe de industrie zichzelf opnieuw uitvindt om in te spelen op de groeiende vraag naar verantwoorde materialen en duurzame productieprocessen. Mariska Jagt biedt in haar bijdrage reflecties op designtrends en de toenemende impact van duurzaamheidsdoelstellingen binnen de sector.

In de rubriek ‘Door de Bril van frances’ daagt frances van der Steen lezers uit om inspiratie op te doen door terug te blikken op eerder geïntroduceerde concepten en ontwerpen, waarvan sommige hun tijd ver vooruit waren en nu juist weer relevant worden.

Dit en nog veel meer in alweer de 14e uitgave van dit jaar.

Nog geen abonnement? Mail linda@businesscontentmedia.nl

 

2 weken geleden verschenen:

Nieuwste editie Interior Business Magazine verschenen. Sebastiaan Sanders van Leolux: ‘Wij doen het nog steeds beter dan de concurrentie’

 

.