In deze periode verschijnt Interior Business Magazine drie (!) weken achter elkaar. De eerste editie van dit drieluik, uniek in de vakbladenwereld, is inmiddels verschenen.

We publiceren o.a een uitgebreid interview met Hans Stokvis van Meubelfabriek De Toekomst. Hij blikt vooruit op de huisshow van De Toekomst die wordt gehouden op 2 en 3 september. De huisshow zal plaatsvinden  in een inspirerende omgeving want na 30 jaar trouwe dienst is de showroom volledig gerenoveerd. Sales Manager Hans Stokvis: “We zijn twee jaar geleden begonnen aan dit project, op 2 en 3 september kan men zien hoe het geworden is. We wilden de vriendelijkheid, het ambacht en de hoge kwaliteitsnormen van dit bedrijf naar voren brengen in deze ruimte. We wilden geen gewone showroom meer maar een experience center dat inspireert. Meer dan een toonzaal dus.” Lees het gehele interview in de nieuwste editie van uw vakblad.

Ook brengen we een reportage over familiebedrijf Van Kempen Interieurs staat voor het geven van eerlijk advies over een steeds breder aanbod en het bedrijf beweegt mee met de markt. Léonard van Kempen is een enthousiasmerende gesprekspartner. Hij weet met veel geestdrift de uitdagingen van het interieurbedrijf in Oude Tonge waaraan hij en zijn zwager Jaap Vroeg in de wei leidinggeven eerlijk te benoemen. Van het vinden van nieuwe medewerkers (“lastig”) tot de meer kritische houding van consumenten (“logisch”), hij draait niet om de zaken heen. Als vierde generatie aan het hoofd van de winkel met 10 medewerkers (waarvan 5 op zzp-basis) weet hij dat er altijd aangepakt moet worden, kijken naar nieuwe kansen: “Daarom beginnen we binnenkort met het aanbieden van keukens om zo nog meer een one stop adres te worden.”

In deze editie aandacht voor een snel groeiende niche: interieurontwerp voor senioren. Onze redactie interviewde allround ontwerper Karin Janssen. Ze richt zich met haar activiteiten specifiek op senioren (60+) die hun grote huis verruilen voor een kleinere woning of appartement. Een uitdagende en vaak stressvolle gebeurtenis, waar ze wel wat hulp bij kunnen gebruiken. Want na jaren in hetzelfde huis te hebben gewoond, moeten ze zich niet alleen een weg banen door alle nieuwigheden, woontrends en mogelijkheden, maar ook door hun inboedel.

De beurzen komen eraan en in het Meubelhart zijn ze er helemaal klaar voor. In deze editie leest u de befaamde Meubelhart Beusichem Special. ‘De handel staat in Beusichem’. Een slogan die recht doet aan het geweldige aanbod op de beursvloer. Wat is er dit najaar te zien in De Betuwe?

Meubelhart Beusichem presenteert zich weer nadrukkelijk als de plek voor nieuwe collecties. Op 2 en 3, 9 en 10 en 16 september zijn de beursdagen voor het najaar in Beusichem. Nog sterker dan voorheen wil de groep exposanten in het Gelderse dorpje zich tonen als de plek voor de detaillist die op zoek is naar nieuwe collecties, die wil bijpraten met leveranciers en kennis wil uitwisselen, maar ook als de plek om inspiratie te vinden voor het komende najaar. Samien Blaauwendraad, namens de organisatie van Meubelhart Beusichem: “We merken dat winkeliers behoefte hebben aan nieuwe modellen om consumenten te blijven prikkelen. Maar ook aan de manier waarop het hier wordt gepresenteerd, als leidraad voor de inrichting van de showroom.” Een centraal punt om in te kopen, te overleggen en nieuwe ideeën op te doen. Zo ziet Samien de functie van het Meubelhart Beusichem. Hou de homepage in de gaten want we publiceren de special ook digitaal.

Dan brengen we ook 50 shades of white en nog zo veel meer.

Nog geen abonnement? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl en join the Interior Business Club!

De volgende uitgave van vakblad Interior Business Magazine verschijnt alweer op 30 augustus.