Leolux lanceert op 30 september haar nieuwe campagne ‘Welcome to You’. Hierin neemt het merk naar eigen zeggen afstand van de doorgaans eenvormige wereld van designer furniture.
Reclamebureau Fitzroy dat de campagne voor Leolux creëerde, legt uit: “In principe voert elk designer furniture merk min of meer dezelfde campagne. Men plaatst de meubels in een minimalistisch ingerichte, duur uitziende omgeving en schiet. Als er al modellen aanwezig zijn, zien deze er veelal hetzelfde uit als in de fashion: wenkbrauwen naar beneden en zo weinig mogelijk emotie tonen. En dat terwijl je interieur natuurlijk op en top emotie is.” In de campagne van Leolux wordt deze steriele omgeving tot leven gewekt. Er ligt een half opgegeten sinaasappeltje op tafel, de camera is niet overal op tijd bij, en in de commercial zien we een koppel dansen, ruziën en de liefde bedrijven. In plaats van zo sensueel mogelijk een meubelstuk te verkopen, ploft de hoofdrolspeelster aan het begin van de commercial ongegeneerd op de bank neer.
“Interieur is bij uitstek een afspiegeling van jezelf”, aldus Hans Filippini, Director Marketing & Sales Operations bij Leolux, “Leolux designs zijn outspoken stukken, waar iemand zichzelf echt mee kan onderscheiden. We maken elk stuk met de hand, en de klant heeft volledige controle over de uitvoering en materiaalkeuze. Om dit gevoel kracht bij te zetten hebben we ‘Four Word Stories’ ontwikkeld. Kleine gedichtjes die een persoonlijke visie koppelen aan het interieur. We willen mensen welkom heten bij zichzelf, omdat je met een Leolux meubel pas echt laat zien wie je bent. Vandaar de regel ‘Welcome to you’.”
De campagne is de komende tijd te zien op de televisiezender van NPO en RTL, via on demand platformen als Videoland, op Youtube, via ‘digital outdoor’ en de social kanalen van Leolux. ”Wie nieuwsgierig is naar de hoogstpersoonlijke opties van een Leolux-meubel, kan vanaf 25 oktober terecht in het gloednieuwe Leolux Experience Center, aan de A2 in Breukelen. Daar vind je 3.500 vierkante meter uitgesproken wooninspiratie.”