Amerikanen die een bed in het hoogste segment zoeken, zullen binnen een jaar vooral bij het Nederlandse FreshBed belanden. Dat verwacht oprichter Barry van Doornewaard nu hij een droomdeal heeft gesloten met de Amerikaanse winkelketen RH. Die prijst het standaard bed op $33.000. Dat meldt ondernemersmagazine QUOTE.
5.000 exemplaren denkt Barry van Doornewaard de komende 3 jaar op de Amerikaanse markt weg te zetten. Uitgaande van een verkoopprijs van dik $30K dus goed voor een winkelomzet van ruim $150 miljoen. ‘Het is nog nooit gebeurd dat een Europees beddenmerk zo breed wordt uitgerold. Dat zal ervoor zorgen dat we al binnen een jaar marktleider zijn in het hoogste segment’, klinkt het optimistisch vanuit New York, waar de beddenreus tijdelijk verblijft. ‘Want ga maar na, het filiaal dat RH in deze stad heeft, doet meer omzet dan de hele Bijenkorf in Nederland. Dus nu we in haar 70 filialen liggen, winkels die soms wel voor $100 miljoen per jaar verkopen, en we prominent op de site staan, zal het hard gaan.’
Quote 500
En dat is eigenlijk niet meer dan logisch, zegt Van Doornewaard (52), telg van de familie achter slaapwinkel Bröring. Want waar andere fabrikanten zich vooral focussen op het afvoeren van al het lichaamsvocht (een slaper verliest al snel een halve liter per nacht), heeft de door hem in 2011 geïnitieerde techniek als doel zweten te voorkomen. Door slim lucht te circuleren en door het bed te koelen. In ons eigen land is volgens hem al 10 à 20% van de leden van de Quote 500 ervoor gevallen. ‘Maar namen noemen kan ik niet nee. Als je het over het bed hebt, kom je in de slaapkamer van mensen. En daar gelden natuurlijk de hoogste eisen qua discretie.’
Van Doornewaard heeft zijn frisse bedden voor deze droomdeal geoptimaliseerd voor Amerikaanse klanten…………………………..