Designmerk Fatboy heeft in 2021 de omzet zien stijgen tot boven de 50 miljoen euro. Dat laat topvrouw Petra Vos weten aan het FD. De omzet is daarmee met twintig procent gestegen.
In 2020 zag het bedrijf een omzetstijging van ongeveer dertig procent. Die stijging dankt Fatboy, vooral bekend door de gelijknamige zitzak, aan de pandemie. Mensen kwamen massaal thuis te zitten en besloten hun woning en tuin op te knappen.
Wel had de omzet vorig jaar hoger kunnen uitvallen, zegt Vos. “Als de aanvoer van producten vlekkeloos was geweest, dan hadden we twee keer zoveel verkocht. We hebben heel vaak nee moeten verkopen aan retailers en klanten.”
Dat de aanvoer niet vlekkeloos was kwam onder andere doordat het bedrijf containers had staan op de Ever Given, het schip dat in maart zes dagen vast zat in het Suezkanaal. Ook lagen de fabrieken in Azië af en toe stil vanwege de pandemie en stond een goederentrein in de zomer muurvast door overstromingen in België.