ESSENZA en het Mauritshuis starten deze maand een partnership. Het bekende merk van home & living producten creëerde in nauwe samenwerking met het Haagse museum een nieuwe collectie dekbedovertrekken, homewear, vloerkleden, poefs en accessoires. ESSENZA combineerde daarin de wereldberoemde kunstwerken met hun rijke, verfijnde en exclusieve handschrift. Het resultaat: een meestercollectie.
De zes dessins die terug te vinden zijn in de limited edition collection zijn: Floral Girl black (naar ‘het Meisje met de Parel’), Gallery of Roses nightblue (naar een bloemstilleven van Jan van Huysum), Beautiful Bouquet (naar ‘Bloemen in een glazen fles’ van Jacob de Gheyn II), Elegant View Sky (naar een rivierlandschap van Cornelis Vroom), Daffodils Reunited black (Ludger Tom Ring de Jonge meets Frans Hals) en Flower Statement stone (van de Antwerpse schilder Daniël Seghers).
Martine Gosselink, directeur Mauritshuis:
‘De collectie van het Mauritshuis op dekbedhoezen, vloerkleden en een poef? Jazeker, want het museum en ESSENZA dienen met deze samenwerking een gezamenlijk doel: onze wereldberoemde collectie nog toegankelijker maken voor een zo groot mogelijk publiek. ESSENZA’s collectie is daar de perfecte drager voor. Met hun kwalitatief hoogstaande home & living producten belanden de kunstwerken letterlijk bij je in huis: aan de muur, op je bed, op de vloer’.
Floor Smits, head of brands ESSENZA:
‘We zijn ongelofelijk trots op deze samenwerking. Door het verbinden van de iconische kunst uit het Mauritshuis en het gedurfde, elegante en expressieve handschrift van ESSENZA hebben we een uniek productassortiment gecreëerd. Met de mix van deze twee unieke merken willen we diverse doelgroepen inspireren. We hebben geprobeerd kunst tot leven te wekken op een eigentijdse manier. En volgens mij is dat erg goed gelukt’.