Interessant stuk uit Surface Magazine: de deelname aan games in de VS is nog nooit zo hoog geweest in termen van deelname, tijd en uitgaven: vier van elke vijf consumenten hebben in de zes maanden voorafgaand aan augustus 2020 een videogame gespeeld. Het aantal consumenten dat videospelletjes speelt, is met 6 punten gestegen tot 79%, de totale speeltijd is met 26% gestegen en de totale uitgaven met 33%. Surface zegt: ”Hopelijk zullen nog meer ontwerpers deze veelbelovende markt aanboren. Gaming-meubels zijn al lang toe aan een esthetische opknapbeurt.”
De download: Gamen is tijdens de pandemie bijna universeel geworden: uit nieuw onderzoek blijkt dat vier op de vijf Amerikaanse consumenten van maart tot augustus 2020 videogames hebben gespeeld. Ongeacht leeftijd, geslacht, etniciteit of inkomen, hebben de meeste Amerikaanse burgers tijd besteed aan gamen. Mobiele games zijn goed voor iets minder dan de helft van de markt, terwijl de rest een console of computer gebruikt. High-design meubelmerken nemen dit ter harte en lanceren nieuwe collecties die gericht zijn op dit opkomende tijdverdrijf.
Waarom het belangrijk is: Afgelopen zomer ontdekte Herman Miller de behoefte aan een comfortabele stoel, niet om te typen, maar voor lange gamesessies. De meubelleverancier heeft zich gericht op de gezondheidsaspecten van gaming, die vaak over het hoofd worden gezien door bekende gamingmerken, en werkte samen met Logitech, een bekende leverancier van computeraccessoires, aan de Embody-gamingstoel van $1.495, die het gewicht effectiever verdeelt om vermoeidheid en stijfheid te verminderen. Zelfs Ikea heeft de markt voor gamemeubels onderkend door een eigen meubelcollectie uit te brengen, inclusief bureaus, stoelen en ladeblokken, plus uitbreidingen zoals nekkussens, bekerhouders en verlichting.