Belliny viert dit jaar het tienjarige jubileum. In 2008 startte Claire Declemy vol goede moed met het bedrijf met geleend geld van haar moeder. “Direct in september 2008 begon de crisis, maar doordat er geen omzetten of cijfers of verwachtingen waren vanuit voorgaande jaren, mijn bedrijf heel langzaam kunnen uitbouwen”, vertelt ze per mail.
In 2011 kwam het merk Designs op haar pad en deze match is uitgegroeid tot een goed lopend stoffenmerk in Nederland. Ook het bedrijf Label van den Berg is een familiebedrijf waar Belliny agent voor is. Declemy noemt het een ‘fijne samenwerking’. “Door altijd eerlijk en open te zijn komen er vanzelf fijne collega’s en klanten op mijn pad. De klanten waarmee ik nu samenwerk weten wat ze van mij kunnen verwachten en dat werkt heel prettig. Ik doe de meeste dingen op gevoel en dat blijkt goed te werken.”
Declemy wil de komende jaren met Belliny uitbreiden wat betreft de eigen collecties. De kernwoorden voor deze collecties: hip, vernieuwend, makkelijk in gebruik, easy going en betaalbaar. Ze mailt: “Verder wil ik vooral goed de wensen en eisen van de eindconsument in de gaten houden en hier snel op in kunnen spelen. Een flexibel bedrijf zijn en blijven genieten van mooie interieurproducten!”