Winnaars Antalis Interior Design Award bekend!

Antalis heeft de ontwerpers, interieurarchitecten en drukkers bekend gemaakt wiens creativiteit de meeste indruk heeft gemaakt op de jury.

Almere, 31 maart 2020 – Na de vier maanden durende competitie maakt Antalis, de leidende Europese distributeur voor visuele communicatie, papier en verpakkingsoplossingen, de winnaars bekend van haar Antalis Interior Design Awards. De jury, bestaande uit vooraanstaande leden van de ontwerpwereld, heeft haar beslissing genomen en de meest creatieve en verassende projecten beloond.

Een competitie die creativiteit op het vlak van persoonlijk design aanmoedigt
De tweede editie van de Antalis Interior Design Award, gericht op interieurontwerpers, architecten, drukkers, adverteerders en ontwerpscholen, gaf deelnemers de mogelijkheid hun fantasie los te laten en hun creativiteit door te voeren in al hun ontwerpen.
Met 535 projecten door creatieven uit 24 verschillende landen, zichtbaar op de Antalis Interior Design Award website, was succes gegarandeerd! Bekijk de video over de bekendmaking van de winnende projecten en de jury.

Onder de verschillende winnaars: Marion Delage, medeoprichter van decoratiebedrijf Parégrine, en Mariana Castillo, illustrator. Ze hebben indruk gemaakt op de jury met hun project genaamd “Youse city mural” in de categorie office. Met deze vrolijke en warme illustratie, geprint op behangpapier, wilden Marion Delage en Mariana Castillo de gedachte achter en het team van het bedrijf weergeven, om ze trots te laten zijn op hun eigen werkplek: “We zijn vereerd met deze prijs. De wandversiering maakt het mogelijk om jezelf te onderscheiden en om van de leefomgeving een vertegenwoordiging te maken van jouw eigen merk. Het feit dat een belangrijke speler in de visuele communicatiesector zoals Antalis ons project heeft uitgekozen is voor ons een teken van vertrouwen en erkenning.”

In de Retail categorie kon Morad Biki zijn ontwerp tot een hoger niveau tillen dankzij een mise-en-scène die hij creëerde op de muur van een gebouw. Hij zegt hierover: “We hebben ervoor gekozen om  Coala Walk & Wall te gebruiken om aan Zadig & Voltaire’s vraag te voldoen om visuele decoraties toe te voegen aan de muren van de gebouwen rondom haar flagship stores. De Coala Walk & Wall oplossing van Antalis is hiervoor ideaal omdat het waterproof, vuilafstotend, makkelijk aan te brengen en te verwijderen is op allerlei verschillende oppervlakten, waaronder glas en beton.” Hij voegt toe: “Naast de effectiviteit van de producten van Antalis en de expertise van haar teams, laat Antalis ons ook eerst de producten testen voor de koop, wat een groot voordeel is.”

 

Loes Kok won de prijs in de categorie Hospitality voor haar make over van Fred’s Kitchen, een hip restaurant in Amsterdam. Zij zegt: “We wilden dit chique restaurant een stoere uitstraling en ‘street’vibe geven die past bij de trendy wijk waar oude pakhuizen zijn omgebouwd tot loft-stijl appartementen, boetieks en restaurants. Het interieur van het restaurant was ongelooflijk mooi, maar miste de look en feel die past bij de industriële omgeving. Het formaat van de muren was een kans om een gigantische muurschildering te creëren en digitaal drukwerk maakte het mogelijk om dit kunstwerk op ware grootte te printen. We hebben voor Coala behang met een leer-look en feel gekozen om textuur aan het ontwerp toe te voegen. We zijn erg blij met het resultaat: het restaurant ziet eruit als één geheel, chique en modern tegelijk.”

Andrea Böjtö, die de Publieksprijs heeft gewonnen, zegt: “Dankzij Antalis en de Coala producten konden we een magnifieke fantasiewereld ontwerpen die op de Noordpool leek, waardoor MRI-scans voor kinderen in het Heim Pál ziekenhuis een plezierigere en minder stressvolle ervaring werden.”

De winnaar in de categorie Public Buildings, Francisco Rubio Ordás, zegt over zijn project in een kinderziekenhuis:
“Antalis heeft het voordeel dat zij producten leveren die aan de hoogste veiligheidsvoorschriften voldoen.”

De juryleden prijzen het creatieve talent van alle winnaars.

Christophe Burckart, CEO van IWG voor Frankrijk en Monaco, noemt de winnende projecten “inspirerend en innovatief”. 
Yann Mignot, Associate Creative Director bij Saguez & Partners, is het hier volledig mee eens: “Ik was erg verrast met de kwaliteit van de projecten, ik vond dat er veel creativiteit en vooral veel verschillende toepassingen van het product zichtbaar waren.”

Naast de creativiteit die nodig is voor een succesvol project, benadrukt Sari Myohanen, Senior Designer Home & Environment by Peclers Parijs hoe belangrijk de keuze voor ontwerp en materiaal is: “De mogelijkheid tot printen op groot formaat ondersteunt de expressiviteit. Het kan voor allerlei verschillende oppervlakten gebruikt worden, zoals de vloer en het plafond, en voorziet ontwerpers van veel creatieve vrijheid. Het zand-effect, de fluwelen afwerking, of het verwijderbare oppervlak… De mogelijkheden zijn eindeloos!”

De competitie werd overspoeld door veel creatieve en vindingrijke ontwerpen. Muriël Knippers, Communication Manager Benelux van Antalis, zegt: “Met de Antalis Interior Design Award willen wij de ontwikkeling van digitale printtechnologieën ondersteunen en de mogelijkheden laten zien van onze producten voor professionals die werken met gepersonaliseerde interieurontwerpen. Op dit platform brengen we verschillende visies op ontwerpen van over de hele wereld samen. We zijn erg tevreden met het succes van deze tweede editie en zijn trots op dit evenement.”

Over Antalis
Antalis (Euronext Paris: ANTA) is de leidende Europese en wereldwijde (uitgezonderd Verenigde Staten) distributeur van papier, verpakkingsoplossingen en materialen voor visuele communicatie. Met een omzet van 2.3 miljard euro in 2018 en zo’n 5.200 medewerkers bedient het via 115 distributiecentra meer dan 120.000 klanten, bedrijven en drukkers in 41 landen wereldwijd. Antalis levert per dag meer dan 12.000 bestellingen af en distribueerde 1.3 miljoen papier in 2018. Meer informatie op: www.antalis.nl