Meubelhuis Veendam heeft onder andere de winkelformule Happy@Home en heeft er zelf voor gekozen om open te zijn op Tweede Paasdag. Monique Ter Laan van het Meubelhuis: “We hadden de hele dag loop in de winkel. Goed dat we het gedaan hebben.”

Monique Ter Laan: “Het was verantwoord om open te gaan. We houden ons uiteraard vanaf het begin aan de richtlijnen van het RIVM, iets strenger zelfs: onze richtlijn is 30 vierkante meter ruimte per persoon in de winkel. De rest in de omgeving was dicht, dus misschien dat dit heeft bijgedragen aan de drukte gisteren. Er was de hele dag door loop in de winkel. Natuurlijk waren er wel minder bezoekers dan vorig jaar op Tweede Paasdag, maar dat zal overal zo zijn geweest. We waren tevreden.”

“Mensen kwamen gisteren kijken, maar ook echt kopen. Niet gericht: dat zoek ik en dat moet ik hebben, maar we hebben zeker verkocht gisteren. Het is voor mensen ook een uitje. De hele dag binnen zitten, dan komen de muren op je af. We waren met 5 medewerkers in de winkel gisteren en iedereen was bezig. Vandaag was het dan weer heel rustig. Ik denk dat het mede komt doordat mensen weer moesten werken. Deels ook vanuit angst voor besmetting, denk ik. Maar gisteren waren ze er wel. Waarom mensen juist op Tweede Paasdag en Tweede Kerstdag naar een meubelwinkel willen komen? Ik weet het niet. Ze hebben vrij en willen iets anders zien. Zeker in deze dagen.”

“We hebben een duidelijke looproute in de winkel. We laten weten dat we die 30 vierkante meter aan houden. Mensen kunnen van buiten aan de parkeerplaats zien hoe druk het in de winkel is. Niemand hoeft te wachten. De mensen houden zich prima aan de regels in deze omgeving. Gisteren liep onze paasactie af: mensen konden een gekleurd ei kiezen waarin een kortingspercentage zat. Daar is de afgelopen week goed op gereageerd. Ik kan niet anders zeggen dan dat het goed is dat we gisteren open waren.”

“We hebben tot nu toe nog geen problemen met leveringen gehad. Sommige stoffen laten iets langer op zich wachten dan normaal, maar dan nog valt het de klanten, en ons ook, op dat de levertijden min of meer hetzelfde blijven onder deze omstandigheden. Dat vind ik zeker positief.”